-
Prakse mārketingā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Uzņēmuma vispārējā darbības principi | 4 |
2. | “Maxima” iekšējās vides galvenie mijiedrabības elementi | 7 |
3. | Ārējās vides faktori | 13 |
4. | SIA “Maxima” mārketinga vide | 17 |
5. | Tirgus segments | 18 |
6. | Mārketinga darbības un pasākumu izpēte | 19 |
6.1. | Pētījuma metodes | 19 |
Produkta dzīves cikls | 20 | |
Ansofa matrica | 21 | |
6.2. | Cenu politika | 22 |
7. | Konkurenti | 25 |
8. | Maximas klientu apkalpošanas standarts | 27 |
Secinājumi | 29 | |
Priekšlikumi | 30 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 31 |
6.2. Cenu politika
SIA “Maxima” cenu politiku pilnveido regulāri, jo veic regulāras aptaujas, apkopo un analizē gan uzņēmuma iekšējo informāciju, gan ārējo informāciju. SIA „Maxima” ir liels uzņēmums ar lielu apgrozījumu, kas palīdz ar vien pilnveidot cenu politiku. Uzņēmumā strādā profesionāli mārketinga speciālisti, kuri apkopojot un analizējot, salīdzinot informācijas kopumu, izstrādā cenu politiku. Mārketinga speciālisti uzņēmuma cenu politiku veido tā, lai ar tās palīdzību realizētu uzņēmuma stratēģiskos mērķus. SIA „Maxima” cenu politiku veido pēc jaunākajām informācijām. SIA „Maxima” uzņēmuma mārketinga speciālisti līdz šim ir veidojuši veiksmīgu cenu politiku, jo uzņēmums ir mazumtirdzniecības līderis Latvijā. SIA „Maxima” cenu politika pielieto vairākas metodes, aptaujas un pētī patērētāju uzvedību, lai gūtu priekšstatu par cenas stratēģijas virzienu uzņēmuma stratēģisko mērķu īstenošanai. No tā cik pareizi būs izstrādāti darbības plāni būs atkarīgs uzņēmuma pārdošanas daudzums un cena, tātad peļņa. Ir svarīgi iegūt informāciju par visiem faktoriem, kas varētu ietekmēt cenu veidošanu, lai ir skaidrs rīcības plāns. Lielāko daļu informācijas SIA „Maxima” gūst uzņēmuma iekšienē (apgrozījums, preču pieprasījums u.c. uzņēmuma informācija). Uzņēmuma iekšējā informācija ir konfidenciāla, kas domāta tikai uzņēmuma darbības uzlabošanai. Protams ir arī informācija, kuru uzņēmums publisko kā piemēram, gada pārskati utt. Informāciju par to kādas preces ir vispieprasītākās noteiktajos laika periodos gūst no mūsdienīga aprīkojuma, kur programmatūra ir savienota ar visām veikala kasēm un ir skaidri redzams kādas preces ir vispieprasītākās uz doto brīdi. Pēc šīs informācijas ir arī vieglāk veidot aprēķinus nākamajam gadam, kādas preces vislabāk pasūtīt pie piegādātāja, kādā daudzumā, kādā komplektācijā u.c. It sevišķi mārketinga speciālisti vēro svētkos iegūto informāciju, jo tie ir periodi, kad uzņēmums gūst lielāko peļņu.
…
Saturs Ievads 3 1. Uzņēmuma vispārējā darbības principi 4 2. “Maxima” iekšējās vides galvenie mijiedrabības elementi 7 3. Ārējās vides faktori 13 4. SIA “Maxima” mārketinga vide 17 5. Tirgus segments 18 6. Mārketinga darbības un pasākumu izpēte 19 6.1. Pētījuma metodes 19 Produkta dzīves cikls 20 Ansofa matrica 21 6.2. Cenu politika 22 7. Konkurenti 25 8. Maximas klientu apkalpošanas standarts 27 Secinājumi 29 Priekšlikumi 30 Izmantotās literatūras un avotu saraksts 31 Pielikumi 32
Pielikumu nav.