-
Mārketinga komunikācijas
23.1 1. Marketinga komunikāciju process. Procesa dalībniekam jāplāno un jāveido komunikācijas ar pircējiem, starpniekiem un dažādām saskares cilvēku grupām. Starpnieki veido un plāno komunikācijas ar pircējiem un saskares cilvēku grupām. Pircējiem ir mutiskas un rakstiskas komunikācijas ar saskares cilvēku grupām, kā arī veidojas atgriezeniskā saite ar uzņēmumu un starpniekiem. Metodes produktu virzīšanai tirgū sauc arī par komunikāciju kompleksu – 1. reklāma- apmaksāts netiešas informācijas veids, kas parasti saistīts ar masu informācijas līdzekļiem. Informācijas līdzeklis, kas vienlaicīgi sasniedz lielu cilvēku skaitu. Reklāmu veic, lai ietekmētu pircēju rīcību tirgū un sasniegtu komunikācijas mērķi. Piemīt šādi raksturojumi: maksas forma- pērk vietu reklāmai avīzē; masveidība- avīzēs, žurnālos; bezpersoniskums- neparedz personiskus kontaktus; reklāmdevēja identifikācija- ir skaidrs kas ir reklāmdevējs. Priekšrocības- sabiedriskums- piesaista ļoti daudz cilvēku; pārliecināšanas spējas- var pierunāt izveidot pirkumu; ekspresīvisms- pateicoties skanu un citiem efektiem spēj efektīvi atspoguļot uzņēmuma darbību. 2. produktu realizācijas veicināšana- īslaicīga produktu pirkšanas un pārdošana motivēšana ar dažādiem mārketinga komunikāciju paņēmieni. Piemīt šādi raksturojumi- īss termiņš- īsā laika var izmantot kuponus; mudinājums izdarīt pirkumu- izraisa impulsīvu vajadzību izdarīt pirkumu; aicinājums izdarīt pirkumu- ietver ieteikumu pirkt noteiktus produktus, kamēr darbojas veicināšanas paņēmieni. Priekšrocības- pievilcīgums un informētība, samērā lēts komunikāciju veids. 3. personiska apkalpošana- mutiska komunikācija ar pircējiem ar nolūku mudināt un pārliecināt izdarīt pirkumus. Raksturojumi- tiesa produkta pasniegšana; mērķtiecīga pircēju apkalpošana- konsultācijas. Priekšrocības- kontaktu veidošana, mudinājums atbildes reakcijai. 4. sabiedriskās saskares- ir preču pirkšanas un pārdošanas netieša motivēšana, izplatot bez apmaksas un masveidā informāciju par uzņēmumu un ražotajām precēm. Saskarsmei ar sabiedrību piemīt- netieša pircēju motivēšana pirkt preces – piemēram, avīzes raksts par uzņēmuma sasniegumiem veido labvēlīgu attieksmi; specializēta vienreizēja informācija – piemēram, raksts neatkārtosies rīt. Priekšrocības- ticamība, plaša pieejamība, pamatojums.
…
Personāla atlase un motivēšana: lai īstenotu atirdz. personāla darbības plānu, ir nepieciešams: izvelēties darbiniekus pēc konkrētajiem kritērijiem; apmācīt darbiniekus pēc izstrādātas apmācības sistēmas; motivēt darbiniekus strādāt uzņ. kontorlēt un motivēt darbinieku aktivitātes. Mācību programmas mērķi: iepazīstināt darbinieku: 1)ar uzņ.un piesaistīt to;2)ar uzņ.produktiem.3)ar klientu īpatnībām un konkurentiem. 4)ar darba pienākumiem. 5)apmācīt darbiniekus profesionāliem paņēmieniem. Darbinieka motivēšanas metodes: labvēlīgas vides veidošana uzņēmumā; darba normu noteikšana un materiālo stimulu izmantošana, morālo stimulu izmantošana. Sabiedriskās attiecības – plānoti un patstāvīgi centieni, kuru mērķis ir izveidot un saglabāt labo gribu un savstarpēju sapratni starp uzņēmumu un tā auditoriju.
