-
Tirgus izpēte, tās process
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 2 | |
1. | Mārketinga pētījumu nozīme un veidi | 3 |
2. | Tirgus izpētes process | 6 |
3. | Tirgus izpētes procesa īpatnību raksturojums vidējos un mazos uzņēmumos | 10 |
Secinājumi un priekšlikumi | 14 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 15 |
Mārketinga pētniecība ir informācijas vākšana, apstrāde, analīze un sadale, lai noteiktu mārketinga iespējas un problēmas; novērtētu mārketinga pasākumus un problēmas; novērtētu marketinga rezultātus un pilnveidotu mārketinga procesu. [4; 119.lpp]
Mārketinga izpēte - datu vākšana, apkopošana un faktu analizēšana, kas saistīta ar visiem mārketinga aspektiem un īpašuma tiesību nodošanas (pārdošanas) problēmām. [2; 127.lpp]
Pastāv divi līdzīgi jēdzieni - tirgus izpēte un mārketinga izpēte. Tirgus izpēte (market research) sniedz tirgus raksturojumu, t.i., ziņas par tā lielumu, pieauguma tempu, tirgus segmentiem, konkurentu tirgus daļas un produktu; pakalpojumu pozicionējumu. Mārketinga izpēte (marketing research) savukārt ir uzņēmuma mārketinga procesu izzināšana, t.i., tā sniedz ziņas par reklāmas efektivitāti, starpniekiem un cenu politiku. Atbilstoši šiem principiem arī pētījumi iekļaujas uzņēmuma kopējā vadības sistēmā [3; 277.lpp].
Mārketinga izpēte dalas vairākas apakšgrupās:
1.Mārketinga izpēte ietver raksturīgāko tirgus iezīmju izpēti:
esošo un potenciālo patērētāju daudzums, to atrašanāss vieta;
tirgus struktūra, urgus daļu sadales analīze starp firmām;
konkurentu salīdzināšana;
pii ceju rīcības niofIela analīze.…
Šī referāta tēma ir “Tirgus izpēte un tās process”. Līdzās grāmatvedības pārskatiem un citiem mārketinga datiem uzņēmuma vadībai var rasties vajadzība pēc tirgus konjuktūras apskatiem, pirkšanas priekšrocību pētījumiem, realizācijas apjoma prognozēm pa reģioniem, reklāmas efektivitātes aprēķiniem. Šādus datus var gūt speciālos mārketinga mārketinga pētījumos, izmanotjot datu sistemātisku prognozēšanu, vākšanu, analīzi, kā arī apsverot to lietošanu specifiskā mārketinga situācijā. Lai varētu kontrolēt un vadīt savu darbu, uzņēmējiem ir jābūt informētiem par saviem produktiem, pakalpojumiem un veicamajiem pasākumiem. Vienīgais veids, kā uzzināt patieso stāvokli tirgū un klientu attieksmi, ir tirgus pētījumu veikšana. Referāta mērķis ir sniegt priekšstātu, galvenokārt, par tirgus izpēti un tās procesu. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, nepieciešams veikt šādus uzdevumus: ь Īsi raksturot mārketinga pētijumu nozīmi uzņēmumu darbībā; ь Pāradīt mārketinga petījumu procesa secību; ь Sīki aprakstīt katru mārketinga procesa posmu; ь Sniegt tirgus izpētes procesa īpatnību raksturojumu vidējos un mazos uzņēmumos.
