-
Biznesa inkubatora loma organizācijas attīstības veicināšanā: SIA Intelligent Communication gadījuma analīze
Nr. | Название главы | Стр. |
ANOTĀCIJAS | 2 | |
IEVADS | 5 | |
1. | ORGANIZĀCIJU DZĪVES CIKLA PIEEJAS RAKSTUROJUMS | 7 |
2. | BIZNESA INKUBATORI KĀ SPECIFISKS INSTRUMENTS ORGANIZĀCIJU IZVEIDES UN ATTĪSTĪBAS VEICINĀŠANAI | 20 |
3. | BIZNESA INKUBATORI UN TO IZVEIDE UN IZVIETOJUMS LATVIJĀ | 23 |
4. | OGRES BIZNESA INKUBATORA UN UZŅĒMUMA SIA INTELLIGENT COMMUNICATION ANALĪZE | 25 |
SECINĀJUMI | 32 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 33 | |
PIELIKUMS | 35 |
Visā pasaulē ir vairāki tūkstoši biznesa inkubatoru, un lielai daļai uzņēmēju, kas tikko sākuši virzīt savu biznesa ideju, tas kalpo kā neatsverams atbalsts un straujas izaugsmes garants. Jaunu konkurētspējīgu uzņēmumu veidošanās ne tikai veicina iekšējās konkurences pieaugumu un nozaru attīstību, bet arī stimulē ātrāku zināšanu pielietojumu uzņēmumos un dod būtisku eksporta pieaugumu. Īpaši nozīmīgi ir sekmēt jaunu, inovatīvu uzņēmumu attīstību Latvijas reģionos. Biznesa inkubatoros uzņēmumu izredzes attīstīties tiek vērtētas augstāk, it īpaši, ja tie atrodas reģionos, radot stabilas darba iespējas vietējiem iedzīvotājiem. Viens no valstī risināmiem uzdevumiem ir izveidot atbalsta struktūru jaunajiem uzņēmumiem to agrīnās attīstības etapos un tie ir biznesa inkubatori, biznesa eņģeļi, mentoru konsultācijas, pirssēklas granti, sēklas jeb uzsākšanas kapitāls, resursu centri un citi. Latvijā biznesa inkubatoru ideja un projekti kļūst aizvien aktīvāki un pieejamāki. Jauno komersantu izaicinājums ir gūt no tā vislabāko savam biznesam.
Pieaugošās pasaules ekonomiskās krīzes ietekmē Latvijā strauji samazinās jaunu uzņēmumu reģistrācija. Pēc Lursoft datiem 2007. gadā tika reģistrēti 14208 jauni uzņēmumi, tad 2008. gadā uz decembra sākumu ir reģistrēti tikai 10783 jauni uzņēmumi kas ir par 24,1% mazāk.…
Kursa projekta mērķis ir noskaidrot biznesa inkubatora lomu uzņēmuma attīstības veicināšanā. Darbs ir veidots balstoties uz zinātniskās literatūras analīzi. Sniegts teorētisks raksturojums par organizācijas dzīves cikla pieejām, kā arī noskaidrota Ogres biznesa un inovāciju inkubatora loma organizācijas dzīves ciklā. Darbā ir noskaidrots inkubējamās organizācijas SIA Intelligent Communication viedoklis par biznesa inkubatora lomu dzīves ciklā. Pētījuma ietvaros veiktas daļēji strukturētās intervijas ar Ogres biznesa un inovāciju inkubatora un inkubējamā uzņēmuma SIA Intelligent Communication pārstāvjiem. Analizēta uzņēmuma attīstības iespēja Ogres biznesa un inovāciju inkubatorā.
