-
Komunikāciju barjera
Kā vienkāršu un plaši izplatītu barjeru komunikācijā varu minēt cittautu valodas neprasme komunicējot ar ārzemnieku. Tas komunikācijas laikā rada diskomfortu, jāprot pielietot katrai situācijai atbilstošu citu komunikāciju veidu. Kaut arī neprot komunikācijas partnera valodu, jāspēj radīt viņam iespaidu, ka tev ir vēlme ar viņu komunicēt, ka šī barjera tomēr nav uzskatāma par traucēkli. Ir bijuši šādi gadījumi arī man. Taču vienmēr esmu veiksmīgi sakomunicējusies, nekad cilvēks nav aizgājis neieguvis viņam interesējušo informāciju. Esmu vienmēr atradusi veidu, kā savādāk pateikt, kā savādāk parādīt, un laipna uzņemšana, smaids un sirsnība lauž šo konkrēto komunikāciju barjeru īpaši pret ārzemniekiem.
Pārsvarā minēju barjeras no personīgās pieredzes, ar katru no tām esmu saskārusies gan darbā, gan satiekot kādu paziņu pastaigas laikā. Esmu radījusi pati sev tādu kā teoriju – nevajag uztvert cilvēku tādu, kādu tu viņu gribētu uztvert, bet uztvert tādu, kāds viņš būtībā ir. …
Kas ir komunikācija? Tas ir saziņas veids, kurā veidojas kopība (lat. communis -- kopīgs). Līdz ar to komunikācija ir visdažādāko cilvēkzinātņu uzmanības centrā, kā arī to disciplīnu, kas pēta tehniskas vai organiskas dabas sistēmas un to organizācijas procesus. Komunikācija – sazināšanās, saskarsme, informācijas pārraide. Lai veiksmīgi notiktu komunikācija, nepieciešami dažādi aspekti, kuri nedrīkstētu traucēt – laba uztvere, lai netraucētu troksnis, pareizas emocijas, stāsta ticamības pakāpe, nepārspīlēts informācijas daudzums, lai otrs tevī ieklausītos, tikpat svarīga ir vieta un laiks, kur paredzēta saruna.


