-
Mārketinga situācijas analīze
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | SITUĀCIJAS ANALĪZE | 4 |
1.1. | Mērķi mārketinga situācijas analīzei | 4 |
1.2. | Produkta apraksts | 4 |
1.3. | SVID analīze | 5 |
1.4. | Mērķa tirgus/klients | 8 |
1.5. | Zīmola spēks | 8 |
1.6. | Komunikācija ar klientu | 9 |
1.7. | Pārdošanas/reklāmas kanālu apraksts | 10 |
1.8. | Ieteicamie uzlabojumi | 10 |
SECINĀJUMI | 12 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 13 |
1.1. Pārdošanas/reklāmas kanālu apraksts
Mūsdienās reklāmai ir ļoti liela loma tirgus ekonomikas attīstībā, grūti iedomāties kādu atpazīstamu preci, kurai nebūtu reklāmas. Reklāma sniedz informāciju par preci, iepazīstina un pārliecina potenciālos pircējus iegādāties preci. Reklāma izraisa potenciālā pircēja interesi un reklāmas mērķis ir palielināt pieprasījumu pēc preces.
Reklāmas izplatīšanas līdzekļi ir informācijas kanāls, caur kuru reklāmas ziņojums nonāk līdz patērētājam. “Abavas” produkcijas galvenais informācijas izplatīšanas līdzeklis ir paši klienti.
Darbojas psiholoģiskais uzticamības faktors. To var labi pamanīt viesmīļu darbā. Bieži atnāk cilvēki, kuri apmeklē restorānu vai kafejnīcu pirmo reizi, un viņi nav informēti par ēdienkarti, tāpēc ir iespēja jautāt oficiantam par to, kāds ēdiens vai dzēriens ir vislabākais, bieži vien klienti izvēlas tieši to, ko viņiem iesaka viesmīļi, jo klienti uzticas. Tieši tāpēc oficiantu ieteikumi arī kalpo kā laba reklāma.
Vēl viens faktors, kas veido reklāmu ir dizains. “Abavas” produkcijai tas ir ļoti gaumīgs un pārdomāts. Nav nekā lieka, tikai svarīgākā informācija. Pudeļu iepakojums tiešām veido priekšstatu par labas kvalitātes dzērieniem.
Vīnam vissvarīgākais faktors ir garša, tāpēc, lai efektīvāk piesaistītu auditoriju, nedrīkst aizmirst par kvalitāti, jauninājumiem, un eksperimentiem.
SECINĀJUMI
Produkcijas cena ir atkarīga no ražotnes godalgu skaita, izejvielu ražošanas vietas, sortimenta plašuma un konkurentu skaita.
…
Abavas Upeņu deserta vīns ir īpašs ar to, ka tā sastāvā ir Latvijā audzētas upenes, kas tam piešķir lielisku garšu un aromātu, un tādu svētku laikā kā Ziemassvētki un Jāņi ir pieejams īpašs produkta iepakojums, kas šo vīnu padara par lielisku dāvanu, gaumīgu un izsmalcinātu. Vīns tiek pildīts 0,5l pudelēs un ir 10% stiprs. Tas ir lielisks papildinājums Latvijas tradicionālajiem desertiem*. Latvijā arvien populārāka kļūst valstī ražotās produkcijas iegādāšanās un vietējo uzņēmēju atbalstīšana. Latvijā ražotās preces parasti nav sevišķi lētas (Lielākoties, jo izejvielas nav tik pieejamas vai arī tās ir grūti iegūt) un biežāk ir kā luksus preces. Sociālās vides ietekmē līdzskrējēja efekta (ko lielākoties izraisa mode), snoba efekta (kad vēlme pēc preces samazinās, ja tirgū pieaug pieprasījums pēc tās) un Vēblena efekta( prestižs, laba iespaida atstāšana, materiālās labklājības demonsrēšana) dēļ, tās ir ļoti iekārojamas. Šajā nozarē pastāv monopolistiskā konkurence. Produktu var aizstāt, bet aizstājējprodukts nekad nebūs identisks. Produkts ir piemērots, lai kalpotu kā dāvana gan biznesā, gan privātajā dzīvē.
Secinājumi nekvalitatīvi.
