-
Pētījums par grāmatu veikalu "ABC"
Secinājumi.
1. Bija aptaujāti 559 cilvēku Rīgā, Pļavniekos rajonā. Tajā skaitā bija studenti, pensionāri, strādājošie cilvēki, nestrādājošie un skolēni.
2. Cilvēki, kuri lasa reti, priekšroku dot romāniem un bestselleriem. Vēl mazāk cilvēku lasa piedzīvojumu grāmatas. Tas nozīme, ka daudz uzmanību vajadzētu atdot šīm grāmatām.
3. Tie cilvēki, kuri lasa katru brīvu minūti, vismazāk lasa citas grāmatas, piedzīvojumu grāmatas un detektīvu, bet priekšroku dot romāniem un bestselleriem.
4. Mērķa auditorijām visnozīmīgākajam segmentam ir tendence gan fantastikas, detektīvu, piedzīvojumu grāmatu, gan citu grāmatu vietā izvēlēties romānu un bestselleru.
5. Cilvēki visvairāk lasa kā latviešu valoda, tā arī krievu valoda, gandrīz 50% – 50 %.
6. Cilvēki lasa, un tāpēc tērē naudas grāmatu veikalos.
7. Visvairāk grāmatu lasa cilvēki, kuras vecums virs 55 gadiem.
8. Visvairāk literatūra vajadzīga studentiem, vismazāk pensionāriem. Tas nozīme, ka literatūru vajadzētu pasūtīt priekš jaunas paaudzes, nekā pret vecajiem cilvēkiem.
9. Ļoti izdevīgi pavadīt akcijas veikalos, jo tad pircēju skaits lielu palielināsies, jo visiem patīk nedārgas preces. Ja , piemēram, cilvēks varēja par 5 Ls nopirkt tikai vienu grāmatu, tad viņš var nopirkt divas vai par trīs.
10. Vissvarīgākais cilvēkiem veikalā tas ir plaša grāmatu izvēle, pieklājīgs un labvēlīgs personāls, kā arī piemērota un ērta atrašanas vieta.
…
Mārketinga patstāvīgais darbs. Ievads. Lasīšanas interesēm ir īpaša vieta cilvēka interešu sistēmā, personības individuālo un emocionālo potenciālu atjaunošanā, pasaules uzskata, pārliecības nostiprināšanā un personības individuālās savdabības attīstībā. Tieši tāpēc autore nolēma rakstīt par vienu no grāmatnīcām „ABC” Latvijā. Firma „ABC” nolēma atvērt grāmatas veikalu Rīgā, Pļavnieku rajonā. Veikala īpašniecei jāzina, vai tas būs izdevīgi vai nē, vai ir vērts tas atvērt. Lai tas noskaidrotu, firma nolēma aptaujāt iedzīvotājus. Tiem bija jāaizpilda anketu, un pēc tam firmas personāls apkopoja šos rezultātus un izvirza secinājumus un priekšlikumus. Darba mērķis – pēc apkopotas informācijas un anketēšanas noskaidrot, vai ir vērts atvērt veikalu vai nē. Lai uzrakstītu praktisko darbu jāsastāda anketu un jāaptaujā iedzīvotājus, lai noskaidrotu cik bieži cilvēki lasa mūsdienās un kādu literatūru. Darba uzdevumi ir sekojoši: 1. Jāsastāda anketu un jāaptaujā respondentus; 2. Jāapkopo rezultātus; 3. Jāpārbauda hipotēzi; 4. Secinājumi; 5. Priekšlikumi. Darbā autore aptaujās iedzīvotājus Rīgā – tas būs ģenerāla kopa. Autore izmantos stratificēta jeb tipoloģisko gadījumizlase – sākotnēji ģenerāla kopa būs sadalīta grupās, t.i. stratificē – pēc iedzīvotāju nodarbinātības. Šī izlases veida mērķis ir sadalīt (stratificēt) ģenerālo kopu viendabīgākās grupās, jo tā iegūs mazāku dispersiju un mazāku kļūdu.
