-
Mārketinga mix analīze ātrās ēdināšanas uzņēmumos "Mcdonald’s" un "Hesburger" Latvijā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Mārketinga jēdzieni un to raksturojums | 4 |
1.1. | Tirgus Segmentācija | 5 |
1.2. | Mārketinga pasākuma struktūra | 6 |
1.3. | Patērētāju uzvedības analīze | 9 |
1.4. | Mērķa tirgus noteikšana | 9 |
2. | McDonald’s vēsture un produktu apraksts | 11 |
2.1. | McDonald’s mārketinga stratēģija | 12 |
2.2. | Reklāma | 14 |
3. | Hesburgera vēsture un produktu apraksts | 15 |
3.1. | Produkta raksturojums | 15 |
3.2. | Reklāma | 16 |
4. | Hesburger un McDonald’s mārketinga komunikāciju plāns un tā realizēšanas iespējas | 18 |
4.1. | Organizācijas izvērtējums | 19 |
4.2. | Piedāvājuma atšķirības | 20 |
4.3. | Mārketinga vides analīze | 22 |
5. | Finanšu koeficentu analīze | 23 |
Secinājumi un priekšlikumi | 27 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 28 | |
Pielikumi | 29 |
Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi
1. McDonald’s Latvija darbojas daudz ilgāk, kopš 2003.gada, bet Hesburgers 2008.gadā. Tātad McDonald’s ir piecus gadus ilgāk tirgū, nekā Hesburger.
2. McDonald’s ir izveidojies stabils klientu loks, bet Hesburger vēl ir nepieciešams piestrādāt pie klientu piesaistes.
3. McDonold’s priekšrocība ir izvietojums, bet Hesburger priekšrocība ir cena un tas ka Hesburgers atrodas arī mazākās pilsētās, piemēram, Jelgavā, Liepājā, bet McDonald’s tikai Rīgā.
4. McDonald’s 45 reizes augstāks apgrozījums nekā Hesburger, kas saistīts ar to ka finansiālie radītāji arī ir augstāki.
5. McDonald’s ir plašāks sortimentu piedāvajums salidzīnot ar Hesburger.
Priekšlikumi
1. Hesburger būtu ieteicams izveidot vairāk atšķirīgas reklāmas un atšķirīgu uzņēmumu tēlu no McDonold’s.
2. Maksimāli izmantot pieejamos pamatlīdzekļus, pareizi sadalīt darbaspēka un materiālo resursu izmantošanu, lai samazinātu izmaksas.
3. Atvērt McDonold’s ātrās ēdināšanas restorāni Liepāja.
…
Ātras ēdināšanas restorāni mūsdienas ir ļoti populāri un aktuāli. Parasti specializējas noteiktos ātri pagatavojamos pamatēdienos, ko klienti var viegli paņemt līdzi vai apēst uz vietas. Tas ir tā vietā, kur var ieturēt maltīti ārpus mājas, var atpūsties no netīro trauku mazgāšanas vai vienkārši izklaidēties ar draugiem. Darbā ir apskatīts divas uzņēmumu darbība Hesburger un McDonald’s un tā atšķirība. Vispopulārākais, lielākais un pazīstamākais ir McDonald’s, bet Hesburger droši var sastādīt konkurenci, tā kā arī liels apmeklētāju skaits, prasībās, apkalpošanās ātruma un papildpakalpojumi, tie ieņem savu noteiktu vietu patērētāja dzīvē un ikdienā. Uzņēmuma darbības galvenie veidi: restorānu un mobilo ēdināšanas vietu pakalpojumi.
