-
Motivācijas veidošana
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Motivēšanas būtība | 4 |
1.1. | Motivēšanas nozīme menedžmentā | 4 |
1.2. | Motivēšanas modeļi | 5 |
2. | Satura motivēšanas teorija | 7 |
2.1. | A.Maslova vajadzību hierarhija | 7 |
2.2. | F.Hercberga divfaktoru teorija | 8 |
2.3. | D.Maklellanda „pieredzes- vajadzību” teorija | 9 |
2.4. | V.Vruma ekspektāciju ( gaidu) teorija | 10 |
3. | Norises motivēšanas teorijas | 11 |
3.1. | Gaidu motivēšanas teorija | 11 |
3.2. | Taisnīguma motivēšanas teorija | 12 |
3.3. | Raksturīgo pazīmju teorija | 13 |
4. | Stimulējošās motivēšanas teorija | 14 |
4.1. | Stimulēšanas metode | 14 |
4.2. | Stimulēšanas metodes intervāli | 15 |
4.3. | Cilvēku rīcības modifikācija organizācijā | 16 |
5. | Uzvedības motivācija | 18 |
6. | Cilvēka motivācijas mehānisms | 19 |
7. | Sasniegumu motivācija | 20 |
Kopsavilkums | 21 | |
Izmantotā literatūra | 22 |
Motivācijas tēma tiek iztirzāta jau krietnu laiku un tai pievēršas arvien vairāk cilvēku. Ar motivācijas tēmu saistītās gaidas ir tikpat daudzveidīgas kā teorijas un rīcības. Motivēšana ir process, kam sakars ar personīgo noskaņojumu, motīviem, mērķiem, kā arī vērtībām un identitāti. Katram no mums par šiem jēdzieniem ir savs priekšstats. Plānojot un organizējot darbību, nepieciešams arī darbiniekus motivēt attiecīgi darboties, pildīt pienākumus, lai sasniegtu organizācijas mērķus.
Motivācija parasti apzīmē cilvēka iekšējos psihiskos spēkus, kuri mudina viņu darboties.
Motivācija ir indivīda personību pamatjēdziens. Galvenokārt balstās uz tām motivācijas teorijām, kuras ļauj paredzēt indivīda uzvedību noteiktās darba situācijās, dod iespēju izveidot pietiekami efektīvu darba stimulēšanu.…
