-
Vispārējās kvalitātes menedžments
Ir jādefinē un jāaptver visus uzņēmuma darbības aspektus – no klienta vajadzībām līdz projekta plānošanai, pirkšanai, ražošanai iesaiņošanai, uzglabāšanai, piegādei, uzstādīšanai, apkalpošanai. Turklāt ar minimālām izmaksām. Tā ir laba vadība, jo cieši saistīta ar organizāciju pienākumiem, procedūrām un procesiem. Jābūt visaptverošai, efektīvai. Jānorāda norišu atbilstību un jāveic nepieciešamos labojumus. Jāpaskaidro kvalitātes vide uzņēmumā. Jābūt vērstai uz kļūdu nepieļaušanu, nevis tikai uz to atklāšanu un izlabošanu. Jābūt spējīgai mainīties līdz ar uzņēmumā notiekošajām pārmaiņām un attīstību. Kāds ir KVS mērķis? Nodrošināt, lai klienti saņemtu tikai viņu prasībām atbilstošus produktus un pakalpojumus. Sasniegt, stiprināt un pilnveidot kvalitāti ekonomikā.…
Kvalitātes jēdzienu katrs izprot mazliet savādāk un to ir grūti izskaidrot. Cilvēks to pazīst, kad redz – par labu kvalitāti ir gatavs maksāt vairāk. Vārdnīcā tiek piedāvāta šī jēdziena definīcija: ” Kvalitāte ir būtisko īpašību kopsumma, kas spēj atbilst jau noteiktām un vēl neizteiktām vajadzībām.” Ideāli būtu, ja ikviens produkts vai pakalpojums apmierinātu klienta vajadzības. Ir jāuzmanās no vadības filozofijas – ” kvalitāte ir apmierinoša ”, jo tas var izraisīt tolerantu attieksmi pret neveiksmēm un radīt zināmus sarežģījumus. Kvalitāte vadības sistēma – KVS – sistēma ar kuras palīdzību var kvalitatīvi ieviest kārtību, un laicīgi paredzot, iepriekš novērst virkni problēmu: Klientu problēmas. 1) Projektu problēmas.2) Ražošanas problēmas.3) Produkta problēmas.4 )Pārdošanas problēmas.5) Iepirkšanas problēmas. Šīs problēmas ietekmē uzņēmumu produkta un pakalpojumu kvalitāti. Kvalitāte (quality) - pakāpe, kādā piemītošu īpašību kopums izpilda prasības.