Автор:
Оценка:
Опубликованно: 23.12.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Darba resursu pārvaldības sistēma', 1.
  • Конспект 'Darba resursu pārvaldības sistēma', 2.
  • Конспект 'Darba resursu pārvaldības sistēma', 3.
  • Конспект 'Darba resursu pārvaldības sistēma', 4.
  • Конспект 'Darba resursu pārvaldības sistēma', 5.
  • Конспект 'Darba resursu pārvaldības sistēma', 6.
  • Конспект 'Darba resursu pārvaldības sistēma', 7.
Фрагмент работы

Personāla vadība ir visu iespējamo vadības funkciju spektrs starp organizāciju un personālu, lai respektētu un saskaņotu abu pušu intereses. Personāla vadība ir darbs ar cilvēkiem, vadītāja un padoto darbinieku nepārtraukts saskarsmes process. Darbs ar personālu neaprobežojas tikai ar algu izmaksu, tā ir vesela uzdevumu sfēra jeb uzņēmuma personāla politika. Personāla vadības uzdevums ir radīt maksimāli pozitīvu ikviena darbinieka attieksmi pret savu darbu, rūpējoties par vidi, kurā viņš strādā, darba apstākļiem, atalgojumu, karjeras iespējām utt. Personāla politikas jautājums ir ne tikai darbinieka profesionalitāte, bet arī cilvēks ar savām problēmām kopumā — darbā, sadzīvē, ģimenē. Personāla vadībā svarīga ir individuāla pieeja katram darbiniekam. Jebkura personāla vadības procesa mērķi, saturs, formas un metodes jāizvēlas, ņemot vērā cilvēku kā indivīdu. Vadītājam ir sevišķi svarīgi ir apzināties, ka jebkuram darbiniekam ir vajadzīgs atbalsts, atzinība, cieņa un cilvēciska attieksme.
Personāla vadībā svarīgi ir novērtēt cilvēka personīgo potenciālu — viņa fizisko un garīgo enerģiju, viņa tieksmi uz radošu darbību, pašrealizāciju. Kaut arī cilvēka psiholoģiskais potenciāls pamatā iedzimst, tomēr to var veidot, izmantojot vai radot labvēlīgus apstākļus. Galvenais vadības uzdevums ir atbrīvot darbinieka slēpto enerģiju uzņēmuma mērķu sasniegšanai.
Tā kā personāla vadības mērķis ir atbrīvot darbinieka slēpto potenciālu un racionāli izmantot darbinieka potenciālu, tad personāla vadība ir būtiska ne tikai organizējot uzņēmuma iekšējo darbību, bet arī panākt, ka tā nospraustie mērķi tiek īstenoti. Tāpēc nav liels brīnums, ka arī tirdzniecībā ir nepieciešamība pēc personāla vadības. Šajā gadījumā tai ir jāspēj panākt, ka darbinieki attīsta savas pārdošanas spējas, spēju komunicēt ar citiem, izprot organizācijas mērķus, un ir ieinteresēti rīkoties ne tikai savās, bet arī uzņēmuma interesēs. Tā kā runa ir par tirdzniecību, tad svarīga ir uzņēmuma reputācija. To savukārt vairo vai grauj tieši darbinieku spēja sadarboties ar klientiem. Personāla vadībai šeit ir jo īpaši jāpiestrādā pie darbinieku attieksmes pret klientiem un sadarbības partneriem. Pozitīvs iznākums nesīs papildus peļņu uzņēmumam, darbiniekiem piemaksas pie algas un apziņas, ka darbs paveikts godam. Savukārt klienti būs apmierināti, gan par sadarbību, gan par pirkumu.

Коментарий автора
Atlants