-
Pakalpojumu sniegšanas uzņēmuma ētikas kodekss
Nr. | Название главы | Стр. |
1. | Vispārējie noteikumi | |
2. | Galvenie principi | |
3. | Komunikācija un savstarpējās attiecības | |
4. | Darbinieku tiesības un pienākumi | |
5. | Interešu konflikts |
6. Ētikas kodeksa ieviešana un izpilde
6.1 Ikviena darbinieka pienākums ir veikt savus darba uzdevumus saskaņā ar uzņēmuma Ētikas Kodeksu, kā arī citiem uzņēmuma noteikumiem un izstrādātajām vadlīnijām.
6.2 Vadītāji ar savu nostāju un rīcību rāda piemēru darbiniekiem, kā arī atbild uz darbinieku jautājumiem par ētikas dilemmām, ja tādas ir radušās.
6.3 Uzņēmuma jāievieš ziņošanas mehānisms, kas nekavējoties ziņos par aizdomām un noteikumu pārkāpumiem.
6.4 Par ziņošanas mehānismu atbild Ētikas komisija.
6.5 Darbinieki jebkurā likā var arī lūgt padomu Ētikas komisijai par Ētikas Kodeksu vai ieteikt tā pilnveidošanas iespējas.
6.6 Ir izstrādāta kārtība, kā tiek risināti Ētikas Kodeksa neievērošanas un tā būtisku noteikumu pārkāpumu gadījumi.
6.7 Par nopietniem pārkāpumiem ziņas tiek izplatītas visā uzņēmumā, lai samazinātu šādu gadījumu atkārtošanos nākotnē un lai radītu praksi, ka tas ir nosodāmi.
…
. Ētikas kodeksa mērķis ir noteikt un nostiprināt profesionālās ētikas normas un uzvedības pamatprincipus, lai nodrošinātu augstu uzņēmuma darba kultūras līmeni, kas vairotu sabiedrības uzticību. 1.2. Ētikas kodekss ir saistošs katram darbiniekam. Kodeksā ietvertie ētikas principi un normas ir saistoši darbiniekiem viņu attieksmē pret darbu, savstarpējā saskarsmē, kā arī attiecībās ar valsts un nevalstiskām institūcijām un biznesa partneriem. 1.3. Ētikas kodekss nav visaptverošs vērtību, ētikas principu un uzvedības normu apraksts. Savā personiskajā un profesionālajā rīcībā darbinieki ievēro arī vispārpieņemtās vērtības, ētikas principus un uzvedības normas. 1.3. Kodeksā lietotie termini: