-
Starptautiskās reklāmas vadīšana un globālo reklāmas kampaņu organizācija
Reklāmdarbības vadīšanas gaitā jāpieņem šādi lēmumi:
jānosaka reklāmas mērķi,
jāpamato reklāmas izmaksas,
jāizvēlas reklamēšanas veids,
jāizšķiras par masu informācijas līdzekļu izmantošanu,
jānovērtē reklāmas efektivitāte.
Starptautiskajā reklāmā būtiska nozīme ir standartizācijas – lokalizācijas jēdzienam un tā izpratnei. Standartizācijas – lokalizācijas klasifikācija:
Patēŗetāja pieprasījuma vienveidība
Mēroga un vēriena ekonomijas
Atbilstoša tēla (globālā brendinga) prezentācija
Menedžeriskās/ operatīvās efektivitātes
Infrastruktūras prasības
Mediju pieejamība
Sadales atšķirības
Legālie ierobežojumi
Fiziskā vide
Transports un komunikācija.…
Reklāmas vadīšanā būtisku lomu spēlē reklāmas aģentūras, kas virza un īsteno reklāmdarbību. Ja organizācija izmanto reklāmas aģentūras pakalpojumus, tad parasti reklāmas kampaņa tiek plānota kopīgi, sadarbojoties organizācijai un reklāmas aģentūrai. To, cik daudz katra no pusēm iesaistās kampaņas plānošanā, nosaka abu savstarpējās darba attiecības. Visbiežāk organizācija atstāj reklāmas aģentūras ziņā jautājumus par autortiesībām, mākslinieciskos jautājumus, tehniskos darbus un mediju plāna formēšanu. Ir vairāki veidi, kā reklāmas aģentūra var sadarboties ar uzņēmumiem. Aģentūra var nodrošināt uzņēmumu ar augsti kvalificētu speciālistu pakalpojumiem, kas nav tikai autortiesību speciālisti, aktieri un tehniskie darbinieki, bet arī mediju eksperti, pētnieki un juristi. Starptautiskās reklāmas aģentūras īpatnības: • Globālā komanda • Atbildīgo direktoru sistēma – kā aģentūra aģentūrā; • Reģionālie direktori – valstu grupas • Globālie direktori 2. Globālo reklāmas kampaņu organizācija Globalizācija – klientam vajadzīgi mediji visā pasaulē, tāpēc nepieciešama stratēģiskā mediju plānošana (kinoindustrija), lai globālie brendi varētu sasniegt pasaulē atpazīstamību. Reklāmas kampaņa – stratēģisks plāns, kas apvieno kopējā idejā reklāmas paziņojumu sērijas dažādos plašsaziņas līdzekļos noteiktā laika posmā . Ne velti šis termins radies no latīņu vārda campus – lauks, jo reklāmas kampaņa patiešām notiek laukumā, kur darbojas arī citi spēlētāji – konkurenti .
