-
Rakstītās reklāmas tekstuālās īpatnības angļu un latviešu valodā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 2 | |
I. | Teorētiskā daļa | 4 |
1.1. | Reklāmas jēdziens, vispārīgs raksturojums un paveidi | 4 |
1.2. | Reklāmteksts psiholoģiskā aspektā | 6 |
1.3. | Vārda nozīme rakstītajā reklāmā | 7 |
1.4. | Reklāmas tirgus dalībnieki | 8 |
1.5. | Reklāmas izstrādes posmi | 10 |
1.6. | Reklāma drukātajā presē un internetā | 12 |
1.7. | Reklāmas izveide – ideju ģenerēšana | 14 |
II. | Praktiskā daļa | 15 |
2.1. | Reklāma “BT 1” | 15 |
2.2. | Reklāma “Air Baltic” | 17 |
2.3. | “Stockmann” reklāma | 18 |
2.4. | “Saldus MR” reklāma | 20 |
2..5 | Reklāma “Ventspils augstskola” | 20 |
2.6. | “Lattelekom” reklāma | 21 |
2.7. | Viesnīcas “Brīze” reklāma | 23 |
2.8. | SIA “Margota” reklāma | 24 |
Nobeigums | 25 | |
Secinājumi | 26 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 27 |
Reklāmas jēdziens, vispārīgs raksturojums un paveidi
Reklāma ir netieša komunikācija ar patērētāju, izmantojot apmaksātus reklāmas laukumus preses izdevumos, internetā, uz ielām, klipus – televīzijā, džinglus – radio. (Fr. val. – réclame, lat. – reclamare – skaļi saukt, izkliegt)* Tā ir vienota sistēma, kuru izmanto, lai manipulētu ar patērētāja apziņu, lai mainītu tā attieksmi pret reklamējamo preci, pakalpojumu, vai arī lai veicinātu preces veiksmīgāku noietu. Piemēram, veikalos ir parādījies jauns veļas pulvera paveids. Lai sekmētu tā pārdošanu (un reizē nopelnītu naudu), pulvera izplatītājam ir nepieciešama reklāma, kura parādītu minētās preces labākās īpašības, līdz ar to rosinātu potenciālos pircējus iegādāties pulveri.
Reklāma uz katru cilvēku var iedarboties citādi – uzņēmumiem tā ir vajadzība piesaistīt potenciālos, kā arī informēt esošos klientus. Bieži dzirdētās un redzētās lielveikalu reklāmas ir labs piemērs – piemēram, RIMI un Citymarket. Tie piedāvā pazeminātas cenas dažādām sadzīves vai pārtikas precēm, piesaistot pilnīgi neaptvertu auditorijas daļu, kā arī pievilinot esošos klientus ar lielākām atlaidēm un dāvanām, tā to uzmanību noturot ilgākā laika posmā.
Reklāma parasti tiek veidota tā, lai tā iedarbotos uz patērētāja instinktiem, jo katram cilvēkam reklāma nozīmē izvēli starp līdzīgiem produktiem, izdevīgiem nosacījumiem to iegādei, kā arī jaunumiem viņu interesējošā preču grupā. Izvēles iespējas ir milzīgas, un šī pārpilnība turpina pieaugt, kā rezultātā starp līdzīgu pakalpojumu uzņēmumiem veidojas pamatīga konkurence. Tāpēc aktuāls ir jautājums - kā panākt to, lai pircējs nopirktu tieši manis ražoto produktu?
Atbilde ir īsa, bet sarežģīta – brendings. (No angļu val. brand – fabrikas marka, degzīme, marka, preču zīme, utt.)
…
Jebkuram tulkam nereti nākas sastapties ar reklāmtekstu tulkošanas problēmām. Darbā apskatīta reklāmas pamatideja, teorija, paveidi, praktiskajā daļā salīdzinātas reklāmas angļu un latviešu valodā. Lieti noderēs reklāmas, menedžmenta, arī mārketinga un noteikti tulka profesijas studentiem.
