-
Produktu izpārdošanas organizēšanas politika un tās lietderība apavu biznesā Latvijā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
I. | Teorētiskie pamatojumi | 5 |
1. | Preces dzīves cikls | 5 |
2. | Preču sortiments | 6 |
3. | Cenu veidošanās | 7 |
4. | Reklāmas būtība un mērķi | 8 |
II. | Izpārdošanas būtība | 11 |
III. | Iepirkuma process un izpārdošanas loma tajā | 14 |
IV. | Izpārdošanas process | 16 |
1. | Izpārdošanas sortiments | 1 |
2. | Cenu politika | 16 |
3. | Reklāmas kampaņa izpārdošanas laikā | 18 |
V. | Secinājumi un priekšlikumi | 19 |
VI. | Izmantotās literatūras saraksts | 20 |
Apavu bizness ir vienmēr bijis aktuāls un tuvākajā laikā arī tāds būs, jo apavi ir viens no nedaudzajiem produktiem, kuriem alternatīvu ir grūti sameklēt. Nozare visu laiku attīstās gan no ražotājiem interesējošie jautājumi, gan pircējiem.
Apavu biznesu Latvijā iedala divās kategorijās – mazumtirdzniecība un vairumtirdzniecība. Apavu tirdzniecībā ir divas sezonas – rudens/ziema, pavasaris/vasara. Mazumtirdzniecībā sezonai sākoties ir iepirkts aktuālais sortiments, daudzums un izstrādāta cenu politika pārdošanai. Aktīvais pārdošanas laiks ir nepilni seši mēneši, kas sākas ar jaunās kolekcijas pieteikšanu, prognozējamo „top” modeļu reklamēšanu un kopējo pārdošanas veicināšanas programmas realizēšanu. Sezonai ejot uz beigām, kļūst redzams iepirkuma – konkrētu modeļu, daudzumu, cenu politikas kļūdas un veiksmīgās puses. Šajā brīdī mazumtirgotāji ir veikuši analīzi par pārdošanas rādītājiem un noliktavas atlikumiem, un tiek iegūta informācijas par konkrētiem kļūdaini izvēlētajiem modeļiem, daudzumiem vai nepareizo cenu politiku. Pēc rezultātu apkopošanas tiek pieņemts lēmums par konkrētu produktu tālāko likteni. Eksistē divas alternatīvas – IZPĀRDOŠANA līdz sezonas beigām vai arī noņemšana no tirdzniecības līdz nākamās sezonas sākumam. Paturēšana līdz nākamajai sezonai pārsvarā ir klasiskajiem modeļiem, kuriem ir stabils, prognozējams noiets.
Periods, kurā produktu izvēlas, pasūta līdz tā piegādei, ir aptuveni seši mēneši. Laika periods ir relatīvi īss, bet produkta noieta faktori – modes tendences, laika (meteo) apstākļi mainās daudz ātrāk. Lai cik apjomīga būtu kompānijas vēsture un tās rīcībā esošā datu bāze (pārdošanas rezultāti, iepirkums, modeļi u.tml.), kuru varētu analizēt un prognozēt modeļu noietu, tas nekad nebūs izdarāms pilnīgi precīzi. Tāpēc apavu mazumtirdzniecībā vienmēr būs aktuāls jautājums par IZPĀRDOŠANU un kā to efektīvāk veikt.
Darbā tiks pētīts apavu mazumtirdzniecības tīkla izpārdošanas politika un tās lietderīgums. Lai to noskaidrotu, tiks izanalizēta:
izpārdošanas sortimenta veidošana;…
Kursa darbs mārketingā satur. Teorētiskie pamatojumi ( Preces dzīves cikls, Preču sortiments, Cenu veidošanās, Reklāmas būtība un mērķi), Izpārdošanas būtība, Iepirkuma process un izpārdošanas loma tajā , Izpārdošanas process (Izpārdošanas sortiments, Cenu politika, Reklāmas kampaņa izpārdošanas laikā).