-
"Mēs visi esam motivēti un labprāt vēlamies tikt slavēti." Cicerons
Vienmēr katram labam uzslavām vārdam būtu arī jāatspēkojas ar kritiku. Mēdz būt tā, ka izsakot kritiku, var darbinieku motivēt veikt pienākumus cītīgāk. Tas, protams, ir atkarīgs kā šo informāciju pieņem un apstrādā kritikas adresāts. Jo katrā ziņā, tas pat ir reāli pierādījies, kad kritikas gadījumā tiek sniegts stimuls veikt uzdevumu ar maksimālo jaudu. Un tā kā, „iespītējot” kritikas sūtītājam, tiek panākts ļoti labs darba rezultāts, vai pat labāks nekā gaidīts.
Nobeigumā autors vēlas uzsvērt, ka viss iepriekš minētais ir jāapvieno, un darba vadītājam ir jāievēro individuāla pieeja pie katra darbinieka. Vērtības ir dažādas. Katram cilvēkam ir vēlmes un vajadzības. Motivējot katru cilvēku individuāli, mēs varam paši sev celt pašvērtējumu, un celt pašvērtējumu tam kam sniedzam motivāciju. Jāatceras, ka puse sasniedzamo mērķu kvalitātes, sastāv arī no pašvērtējuma. Otra puse sastāv no apkārtējo sniegtā stimula. Vienmēr jāuzstāda garīgās vērtības kā primārās, jo, motivējot ar lietām, kas ātri pazaudējamas, piemēram, nauda – nekad ilgākā periodā nesniegs vēlamo darbu izpildes produktivitāti. Cilvēks ir ļoti ātri pieradināms pie naudas, un, laikam ejot, vajadzība pēc tās tikai palielinās. Vislabāko motivāciju var panākt ar savu darbinieku virzīšanu pa karjera kāpnēm. Pakāpienu pēc pakāpiena, motivēt un virzīt jaunu ideju realizēšanā. Galvenais ir iemācīt nepadoties un neapstāties pie katra mazākā šķēršļa, kā arī nebaidīties no kļūdām, jo kļūdas māca.
…
Esejas gaitā ir aprakstīta uzņēmuma vadītāja motivācijas rīki attiecībā pret padotajiem darbiniekiem. No pašiem cilvēces pirmsākumiem cilvēks ir spējis vairākus cilvēkus apvienot organizētā grupā, tāpēc ir svarīgi saprast, ka ļoti būtiska loma mērķu sasniegšanai ir savstarpējās attiecības starp līderi un padotajiem. Nav nozīmes, vai mērķi ir tikai līdera definēti, vai arī visas organizētās grupas kopīgie mērķi. Nozīme ir tam, kā tiek šo mērķu sasniegšanai noskaņoti un sagatavoti tie, kas piedalās mērķa realizēšanā. Mūsdienu organizāciju darbības pamats – darbinieki un izdarīto darbu efektivitāte, ir ļoti atkarīgi no līdera spējām organizēt cilvēka darbu un līderības talanta. Būtiska loma uzņēmējdarbībā ir motivēšanai. Attiecīgi pēc vēlamo rezultātu sasniegšanas, izteikt uzslavas tiem darbiniekiem (gan tiešajiem kolēģiem, gan padotajiem), kuri ir atdevuši daļu no savas dzīves uzņēmuma panākumu sasniegšanā. Tālāk esejas gaitā, darba autors izklāstīs savu viedokli par cilvēka motivāciju, kuri ir devuši savu garīgo un fizisko resursu uzņēmumam. Kā arī, kas būtu veicams uzņēmuma vadītājam, lai panāktu labu attiecību veidošanu ar padotajiem.
