Автор:
Оценка:
Опубликованно: 09.01.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 7 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Реферат 'Reklāma LV', 1.
  • Реферат 'Reklāma LV', 2.
  • Реферат 'Reklāma LV', 3.
  • Реферат 'Reklāma LV', 4.
  • Реферат 'Reklāma LV', 5.
  • Реферат 'Reklāma LV', 6.
  • Реферат 'Reklāma LV', 7.
  • Реферат 'Reklāma LV', 8.
  • Реферат 'Reklāma LV', 9.
  • Реферат 'Reklāma LV', 10.
  • Реферат 'Reklāma LV', 11.
  • Реферат 'Reklāma LV', 12.
  • Реферат 'Reklāma LV', 13.
  • Реферат 'Reklāma LV', 14.
  • Реферат 'Reklāma LV', 15.
  • Реферат 'Reklāma LV', 16.
  • Реферат 'Reklāma LV', 17.
  • Реферат 'Reklāma LV', 18.
  • Реферат 'Reklāma LV', 19.
  • Реферат 'Reklāma LV', 20.
  • Реферат 'Reklāma LV', 21.
  • Реферат 'Reklāma LV', 22.
  • Реферат 'Reklāma LV', 23.
  • Реферат 'Reklāma LV', 24.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    2
1.  Reklāmas nozīme    4
2.  Reklāmas ietekme uz patērētāju rīcību    7
3.  Tipiskākie reklāmas ievietošanas noteikumu pārkāpumi Latvijas raidorganizācijās    13
  Izmantotā literatūra    17
  Secinājumi    18
  Pielikums    19
Фрагмент работы

Ie­vads
Re­fe­rā­ta tē­mas iz­vē­le bal­stās uz autores in­te­re­si par rek­lā­mu vei­diem, sti­liem un daudz­vei­dī­bu Lat­vi­jā un pa­sau­lē. Autore vē­las iz­pē­tīt rek­lā­mu ie­tek­mi uz cil­vē­kiem, to at­tiek­smi pret to, psiho­lo­ģis­ko ie­spai­du, kas tiek ra­dīts rek­la­mē­jot kā­du pre­ci vai pa­kal­po­ju­mu.
Lat­vi­jā ir ļo­ti dažādas rek­lā­mas. Bie­ži cilvēki pat ne­aiz­do­mā­ja­s, ka vi­sap­kārt ir da­žā­das rek­lā­mas. Mā­jās ir da­žā­das sa­dzī­ves pre­ces, ku­rām ir gan pla­ši at­pa­zīs­ta­mas fir­mas zī­mes, gan ne tik po­pu­lā­ras. Ap­ģērbs ko mēs nē­sā­jam, pār­ti­ka ko pa­tē­rē­jam ik­die­nā un daudz ci­tu da­žā­du ma­zu un lie­lu sa­dzī­ves priekš­me­tu, ku­riem ir sa­vas fir­mas zī­mes, ku­ras kal­po kā rek­lā­ma un pa­da­ra pro­duk­tu at­pa­zīs­ta­mu sa­bied­rī­bā.
Tele­vī­zi­ja un pre­se ne­va­rē­tu past­āvēt bez rek­lā­mām. Rek­lā­ma ir mak­sas pa­kal­po­jums (ar da­žiem iz­ņē­mu­miem) ar ku­ra pa­lī­dzī­bu tiek pel­nī­ta lie­la nau­da. Ne­ma­zāk nau­das tē­rē uz­ņē­mē­ji, lai kā­da sla­ve­na fir­ma uz­ņem­tu rek­lā­mas rul­lī­ti, kas bū­tu veik­smī­gi iz­strā­dā­ta un vei­ci­nā­tu pre­ces po­pu­la­ri­tā­ti un tās pie­pra­sī­ju­mu.
Mūs­die­nās ir daudz krāš­ņu un ļo­ti in­te­re­san­tu rek­lā­mu, ku­rās tiek iz­man­to­ti: mo­de­ļi, cil­vē­ki, dzīv­nie­ki, mul­ti­pli­kā­ci­ju va­ro­ņi un ci­ti.
Rek­lā­mas ir prak­tis­kas. Tas at­spo­gu­ļo pre­ču daudz­vei­dī­bu un no­rā­da uz la­bā­ko. Dau­dziem cil­vē­kiem rek­lā­mas ir jau ap­ni­ku­šas, it īpa­ši kad kā­du in­te­re­san­tu fil­mu pār­rauj in­te­re­san­tā­ka­jā mir­klī un ēte­rā pa­laiž rek­lā­mu, tas, pro­tams, ļo­ti dau­dzus sa­nik­no. Cilvēki rek­lā­mas iz­man­to­, lai kaut ko iz­da­rī­tu, vai uz­sil­dī­tu tē­ju, lai vē­lāk va­rē­tu tur­pi­nāt ska­tī­ties sev in­te­re­san­tu fil­mu.
Autore jau ļo­ti sen ir aiz­do­mā­jos ko gri­bēt da­rīt, kad pa­beig­tu sko­lu. Bie­ži in­te­re­si pie­sais­tī­ja ne­vis rek­lā­ma vai rek­la­mē­ja­mā pre­ce, bet gan kā top rek­lā­ma un kas ar to no­dar­bo­jas. Pa­ti vie­nu brī­di vē­lē­jās sais­tīt sa­vu kar­je­ru ar rek­lā­mām, bet ta­gad sā­k ap­do­māt arī ci­tas kar­je­ras iz­aug­smes ie­spē­jas. Pro­tams, in­te­re­se nav zu­du­si par rek­lā­mām un vē­lē­tos par to arī kaut ko uz­zi­nāt.
Referāta mēr­ķis ir: uzrakstīt referātu uz, kura pamata varētu veidot zinātnisko darbu;
Iz­pē­tīt rek­lā­mu daudz­vei­dī­bu un ie­spai­du uz cil­vē­ku, jo rek­lā­mas bie­ži ra­da psiho­lo­ģis­ku spie­die­nu cil­vē­ka zem­ap­zi­ņai, kas ne­re­ti var kai­tēt cil­vē­ka ve­se­lī­bai;
Izpētīt, kas ir reklāma un reklāmas nozīmi;
Reklāmu pārkāpumus Latvijā un likumus.
Darbā ir 3 nodaļas:
1. nodaļā ir izpētīta reklāmas vēsture un tās klasifikācija;
2. nodaļa ir par reklāmu ietekmi uz cilvēku un patērētāju uzmanības piesaistīšanu un to rīcību;
3. nodaļa ir par reklāmu ievietošanas noteikumu pārkāpumiem raidorganizācijās
Sa­snie­dza­mais re­zul­tāts va­rē­tu būt tāds, ka tiks izpētīti izvirzītie mērķi un sek­mī­gi aiz­stā­vēts. Būs iespēja past­ās­tīt sa­viem vie­nau­džiem par rek­lā­mu ie­tek­mi, ko, ma­nu­prāt, cil­vē­ki pat ne­no­jauš. Re­zul­tā­tā ie­gū­s re­fe­rā­tu, ku­ru nā­koš­gad va­rēs pievienot pie zi­nāt­nis­ki pēt­nie­cis­kā dar­ba.

Atlants