-
Mārketinga pētījums
Secinājumi
Pētījumā izvirzītā hipotēze tiek pieņemta un apstiprinās tas, ka izmaiņas ekonomiskajā situācijā valstī ļoti ietekmē arī Ogres iedzīvotājus, un visiem iedzīvotājiem ir vairāk jātaupa savi naudas līdzekļi. Lai arī ir iedzīvotāji, kuru personīgie līdzekļi nav samazinājušies, ir ļoti maz tādu iedzīvotāju, kuri nav sākuši samazināt savus ikdienas tēriņus.
Veicot aptaujas rezultātu datu apkopošanu, var secināt, ka lielākā daļa aptaujāto iedzīvotāju apmeklē sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumus lai paēstu pusdienas vai lai satiktos ar draugiem.
Sabiedriskās ēdināšanas uzņēmuma cenai un iespējai ātri paēst ir ļoti liela nozīmē iedzīvotāju acīs. Arī uzņēmuma atrašanās vieta ir svarīga – iedzīvotājiem ir svarīgi, lai uzņēmums atrastos tuvu darba vietai vai mājam.
Uzņēmumam ir iespējas palielināt arī sava pakalpojuma „Piegāde uz mājām” apjomu, jo pēc anketas rezultātiem redzams, ka liela daļa aptaujāto iedzīvotāju atbild, ka nekad nav izmantojuši šāda veida pakalpojumu.
Priekšlikumi
Lai restorāns „Vairāk Saules” piesaistītu klientus, iesaku veikt šādus pasākumus:
Izstrādāt speciālus piedāvājumus biznesa pusdienu piedāvājumos, kuru kopējā summa nepārsniegtu 3,00 LVL;
Izvietot reklāmas ar biznesa pusdienu piedāvājumu restorānam blakus esošajos uzņēmumos un iestādēs;
Svarīgi, lai šie biznesa piedāvājumi būtu ātri pieejami klientiem, lai uz tiem nebūtu ilgi jāgaida.…
Šinī mārketinga pētījumā par mērķi izvirzu veikt aptauju ar anketēšanas palīdzību, lai noskaidrotu kā Ogres patērētāji izvēlas sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumus, kādus naudas apmērus iedzīvotāji tomēr būtu gatavi tērēt restorānos un kā piesaistīt apmeklētājus uzņēmumā. Pētījuma rezultātā tiks noskaidrots vai izvirzītā hipotēze ir pareiza un to var pieņemt vai arī tā ir nepareiza. Pētījuma rezultātā varēsim arī kā piesaistīt Ogres iedzīvotājus vairāk apmeklēt restorānu „Vairāk Saules”. Pētījuma rezultātā varēsim arī secināt kāda veida piedāvājumi būtu vispievilcīgākie Ogres iedzīvotājiem, lai viņi biežāk apmeklētu restorānu, kas viņiem šķistu visvilinošākais piedāvājums. Lai rastu atbildes uz šiem jautājumiem, tiks izveidota aptaujas anketu (tātad šis primārais mārketinga pētījums), kuru tiks izplatīta restorānā „Vairāk Saules”, dažādos Ogres uzņēmumos un iestādēs, tiks veiktas arī telefonintervijas un intervijas aci-pret-aci. Pēc aizpildīto anketu saņemšanas rezultāti tiks apkopoti un attēloti grafiski, kā rezultātā tiks izdarīti secinājumi par iepriekšminētajiem pētījuma mērķiem un izstrādāti priekšlikumus un ieteikumus uzņēmuma darbības uzlabošanai.
