Автор:
Оценка:
Опубликованно: 09.05.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 4 единиц
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
  • Реферат 'Motivācijas būtība un pielietojums praksē', 1.
  • Реферат 'Motivācijas būtība un pielietojums praksē', 2.
  • Реферат 'Motivācijas būtība un pielietojums praksē', 3.
  • Реферат 'Motivācijas būtība un pielietojums praksē', 4.
  • Реферат 'Motivācijas būtība un pielietojums praksē', 5.
  • Реферат 'Motivācijas būtība un pielietojums praksē', 6.
  • Реферат 'Motivācijas būtība un pielietojums praksē', 7.
  • Реферат 'Motivācijas būtība un pielietojums praksē', 8.
  • Реферат 'Motivācijas būtība un pielietojums praksē', 9.
  • Реферат 'Motivācijas būtība un pielietojums praksē', 10.
  • Реферат 'Motivācijas būtība un pielietojums praksē', 11.
  • Реферат 'Motivācijas būtība un pielietojums praksē', 12.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads; motivācijas definīcija   
  Motivācijas būtība   
  Motivācijas pielietojums praksē   
Фрагмент работы

1. Ievads
Latvijā vairums uzņēmumu domā par savu darbinieku motivāciju. Īpaši aktuāli, tas ir starptautiskos uzņēmumos, kā arī uzņēmumos, kur ir uzņēmuma panākumus garantē tā darbinieki un vadība to apzinās.
Lai precīzāk raksturotu motivāciju, man pieņemamākā ir socioloģijas attieksme: Motivācija ir no vārda motīvs kā „dzenulis”, tie ir iekšējie dzenuļi, kas izraisa cilvēka vai citas būtnes aktivitāti un nosaka tās virzību. Interesanta ir cilvēka rīcības motivācija, kurai ir sarežģīta dzenuļa hierarhija – no vērtīborientācijas un nostājas līdz interesei, vēlmēm, dziņām. Jo augstāk konkrētās personas hierarhijā atrodas dzinulis, jo mazāk tieši tas izpaužas rīcībā. Savukārt motivēšana ir no vārda motīvs kā „iemesls, pamats, pamatojums”, kas ir savas nostājas vai rīcības izskaidrošana vai pamatošana sev vai savai referentgrupai pieņemamiem iemesliem. Nereti indivīds motivēšanai izmanto īsto iemeslu maskēšanai.
Forands.I motivāciju definē vienkāršāk: Motivācija ir dinamisks process, kurš, izmantojot psiholoģiskās, sociālās, ekonomiskās un tiesiskās metodes un līdzekļus, sekmē indivīda un uzņēmuma izvirzīto mērķu sasniegšanu
Motivējot vienmēr ir jāapzinās konkrētā uzņēmuma mērķi. Ja vadītājs nav uzstādījis sev mērķi tad visi motivācijas veidi ir tukši un nav ar ilgstošu rezultātu. Piem., lielākos uzņēmumos jau laicīgi tiek plānoti gada lielākie pasākumi, motivēšanas pasākumi, savukārt mazākajos uzņēmumos bieži vien: „gribas balli, nu lūdzu”, taču tā jau ir pavisam cita attieksme.
Mana darba pieredze ir uzņēmumos, kas nodarbojas ar tiešo pārdošanu, vai prezentācijām, kur rezultāts ir atkarīgs no darbinieka motivētības pakāpes. Atalgojumu es liktu kā vienu no, taču ne svarīgāko. Personībai ir svarīgi apzināties, ka viņš strādā labākajā uzņēmumā šajā nozarē, ka viņš tiek uzklausīts un par viņu tiek regulāri domāts. Atalgojuma paaugstināšanai un prēmijām ir īslaicīgs efekts. Teorijām, kas apgalvo, ka uzslavām arī ir īslaicīgs efekts es nepiekrītu. It sevišķi, ja šīs uzslavas tiek teiktas pamatoti un publiski. Es joprojām atceros pirms astoņiem mēnešiem teiktu uzslavu, un tā mani motivē strādāt atbilstoši tai.

Коментарий автора
Atlants