-
Sabiedriskās attiecības un mārketings
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Sabiedrisko attiecību definīcijas | 4 |
1.1. | Sabiedrisko attiecību darbības virzieni un funkcijas | 5 |
1.2. | Sabiedrisko attiecību mērķgrupas, mērķsabiedrība | 6 |
2. | Mārketinga definīcijas | 8 |
2.1. | Mārketinga funkcijas un darbības virzieni | 9 |
2.2. | Mārketinga mērķa tirgus | 10 |
3. | Atšķirīgais starp sabiedriskajām attiecībām un mārketingu | 12 |
Secinājumi | 15 | |
Avotu un izmantotās literatūras saraksts | 16 |
Lai organizācija labi funkcionētu ir nepieciešams gan sabiedrisko attiecību speciālists, gan mārketinga speciālists, kuri pilda savai nozarei atbilstošos uzdevumus un funkcijas. Mūsdienu sarežģītajā uzņēmējdarbības vidē ir nepieciešami labi speciālisti, nepietiks ar to, ka šīs abas nozares apvienos. Mārketings atbild par patērētāju vēlmēm, vajadzībām, sniedzot cilvēkiem to ko tie vēlas. Turklāt sabiedriskās attiecības sniegs patērētājiem informāciju par organizāciju, nesīs tās labo slavu sabiedrībā un uzturēs labas attiecības ne tikai starp organizāciju un sabiedrību, bet arī pašā organizācijā, lai tā spētu koncentrēties uz tās noteikto mērķi.
Mārketingam un sabiedriskajām attiecībām ir jābūt kā labiem draugiem, lai sasniegtu savus mērķus.
Darba mērķis ir noskaidrot atšķirīgo starp sabiedriskajām attiecībām un mārketingu.
Mērķa sasniegšanai darbā nepieciešams veikt sekojošus uzdevumus:
1. Izpētīt un analizēt literatūras avotus par sabiedriskajām attiecībām un mārketingu.
2. Noskaidrot, kas ir mārketings un sabiedriskās attiecības.
3. Noskaidrot mārketinga un sabiedrisko attiecību darbības virzienus un funkcijas.…
Katrā organizācijā svarīga loma ir gan sabiedriskajām attiecībām, gan mārketingam. Nereti šīs divas nozares tiek jauktas. Daudzās organizācijās tās tiek apvienotas, neskatoties uz to, ka šīm nozarēm ir gan atšķirīgi darbības virzieni, gan atšķirīgas funkcijas. Visbiežāk ir sastopama situācija, kad sabiedriskās attiecības ir iekļautas mārketingā, kā viena no mārketinga funkcijām. Bet vai tas ir pareizi darīts? Jo kā jau tika minēts, sabiedriskajām attiecībām un mārketingam ir atšķirīgas funkcijas.
