-
Produkta sortimentu analīze sabiedriskās edināšanas nozares uzņēmumos "Lāči" un "Liepkalni"
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Produkta teorētiskais raksturojums | 4 |
1.1. | Produkta jēdziens un klasifikācijas | 4 |
1.2. | Produkta līmeņi | 6 |
1.3. | Produkta dzīves cikls | 10 |
2. | Produkta īpašības un sortiments | 12 |
2.1. | Produkta kvalitāte un iezīmes | 12 |
2.2. | Produkta iepakojums un marķējums | 13 |
2.3. | Produktu sortiments | 14 |
3. | Produktu sortimenta analīze uzņēmumos “Lāči” un “Liepkalni” | 17 |
3.1. | Uzņēmuma “Lāči” darbība un sortimenta analīze | 17 |
3.2. | Uzņēmuma “Liepkalni” darbība un sortimenta analīze | 20 |
3.3. | Uzņēmumu pārstāvju intervijas analīze | 23 |
Secinājumi un priekšlikumi | 26 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 28 | |
Pielikumi | 30 |
Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi:
1. Produkts ir būtiskākais un galvenais organizācijas mārketinga mix elements. Produkts arī ir galvenais instruments, lai apmierinātu patērētāju vēlmes un vajadzības. Vajadzības, vēlmes, un pieprasījums, tirgotājam ir jāmēģina saprast, mērķa tirgus vajadzības, vēlmes un prasības. Vajadzības ir cilvēka pamata prasība. Abi uzņēmumi nemitīgi pārbauda patērētāju vēlmes, un vadoties pēc tām uzlabo produkta sortimentu vai papildina ar jauninājumiem.
2. Abi uzņēmumi vienlīdz svarīgus uzskata produkta līmeņos pieminētās kategorijas. Piemēram uzņēmumi rūpīgi strādā pie tā, lai produkti būtu kvalitatīvi, ar labu dizainu, parocīgu iepakojumu un atpazīstamu stabile un uzticamu zīmolu.
3. Analizējot uzņēmumu piedāvāto produktu sortimenta daudzveidību un intervijā iegūto informāciju var secināt, ka liela daļa no abos uzņēmumos esošās produkcijas ir brieduma stadijā, pārdošanas apjomi ir vienmērīgā līmeni. Bet jaunie produkti ir augšanas stadijā, jo nesen papildinājuši sortimentu klāstu.
4. Patēriņa preču sortimentu var iedalīt grupās, apakšgrupās, veidos un sugās. Abiem uzņēmumiem sortiments ir iedalāms grupās un apakšgrupās. Piemēram, grupa maize, apakšgrupa – rupjmaize, baltmaize.
5. Sortimentu tradicionāli definē kā produktu skaitu, ko piedāvā viena produktu kategorija . Produkta sortiments ir to preču vai pakalpojumu kolekcija, ko uzņēmums sniedz patērētājiem. Abi uzņēmumi saviem patērētājiem piedāvā plašu produktu sortimentu.
…
Mūsdienās tirgus konkurence strauji attīstās un to skaits palielinās katru dienu. Uzņēmumiem, kuri vēlas pastāvēt un ieņemt stabilu vietu tirgū, ir jāpēta patērētāju vēlmes un vajadzības, jo tās mainās, līdz ar to jāmaina sortiments vai kaut kas jāpapildina esošajā sortimentā. Šajā darba tiek veikta PRODUKTA SORTIMENTU ANALĪZE SABIEDRISKĀS EDINĀŠANAS NOZARES UZŅEMUMOS “LĀČI” UN “LIEPKALNI”
