Автор:
Оценка:
Опубликованно: 19.02.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 1.
  • Конспект 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 2.
  • Конспект 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 3.
  • Конспект 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 4.
  • Конспект 'Mārketinga būtība, mērķi un attīstība', 5.
Фрагмент работы

Mārketinga pamatā ir cilvēku vēlmes.
Vēlme ir cilvēka iekšējā tieksme (cenšanās) pēc kaut kā.3
Cilvēku vēlmes ir ļoti dažādas un sarežģītas:
• fizioloģiskās vēlmes – pēc izsalkuma apmierināšanas, mājokļa, drēbēm u. tml.
• sociālās vēlmes — pēc drošības, draudzības, darba u. tml;
• pašapliecināšanās vēlmes - pēc atzīšanas, cieņas, prestiža, stāvokļa sabiedrībā u.tml.
Vēlmes izpaužas kā cilvēku vajadzības.
Vajadzība ir vēlmes īpaša forma, kas ir atkarīga no sabiedrības sociālkultūras līmeņa un cilvēku personiskajām īpatnībām.4
Atkarībā no sabiedrības attīstības līmeņa attīstās arī cilvēku vajadzības. Viņi iepazīst arvien vairāk un vairāk jaunu produktu, kuri rosina vēlmes un vajadzības. Savukārt ražotāji un tirgotāji dara visu, lai motivētu vajadzību pēc šī produkta.
Cilvēku vajadzības praktiski ir bezgalīgas, bet ,diemžēl, sabiedrības resursi ir ierobežoti.
Līdz ar to, jebkurš cilvēks var izvēlēties produktu tikai savu finanšu iespēju ietvaros. Citiem vārdiem, runa ir par pircēju maksātspēju un pirktspēju.
Pieprasījums ir naudas izteiksmē izteikta vajadzība.5
Vajadzības no pieprasījuma arī ir nepieciešams atšķirt. Piemēram, patērētāji var dot priekšroku noteiktam produktam ne vajadzību izmaiņu dēļ, bet sakarā ar cenas izmaiņu vai ienākumu samazināšanos.

Коментарий автора
Atlants