-
Patērētāju uzvedība
Informācijas uztvere
Uztvere – kāda objekta atspoguļojums un interpretācija personas apziņā ar sajūtas, domāšanas un pagātnes palīdzību.
Motivēta persona ir gatava rīkoties, taču tas kā tā rīkosies ir atkarīgs no viņa situācijas uztveres!
Šajā procesā indivīds izvēlas, organizē un interpretē ienākošo informāciju, lai izveidotu jēgpilnu pasaules tēlu.
Uztveres veidi:
Selektīvā – nevajadzīgo stimulu izslēgšana
Selektīvā sagrozīšana – tendence pārveidot informāciju un interpretēt to tā, lai atbilstu mūsu jau iepriekš izveidotiem uzskatiem
Selektīvā saglabāšana – tendence atcerēties informāciju, kas atbalsta indivīda attieksmi un uzskatus.
…
Definīcijas Prece - viss, kas var apmierināt vajadzības un prasības un tiek piedāvāts tirgū ar mērķi piesaistīt uzmanību, iegādāties, izmantot vai patērēt Pakalpojums nav prece vai taustāma lieta, bet gan darbība, kas ir ārpus cilvēka maņām un kuras rezultātā mēs neko negūstam savā īpašumā Patērētāja uzvedības modelis produkta tirgū ietver: v izvēlētā produkta tirgus vispārēju raksturojumu; v patērētāju uzvedību ietekmējošos faktorus; v pirkšanas lēmums pieņemšanu; v produktu tirgus segmentāciju v rekomendācijas Patērētāja lēmumi Patērētāji katru dienu pieņem dažādus lēmumus, tādēļ tirgus pētnieki tiecas noskaidrot atbildes uz sekojošiem jautājumiem: ¨Ko pērk tirgū? ¨Kāpēc pērk? ¨Kas pērk? ¨Kā pērk? ¨Kad pērk? ¨Kur pērk? Patērētāju uzvedību ietekmējošie faktori 1. Ekonomiskie - darba alga, ienākumu līmenis, cenu līmenis 2. Sociālie - piederība formālam sociālam slānim; piederība neformālai sociālai grupai, darba nodrošinājums, ģimenes stāvoklis, statuss sabiedrībā 3. Kultūras - kultūras līmenis, izglītības līmenis, tautība, reliģija 4. Personiskie - vecums, dzīves cikla posms, profesija, dzīvesveids, rakstura īpatnības, pašapziņa 5. Psiholoģiskie - motivējums, uztvere, apgūšana, pārliecība, nostāja, ieradumi
