-
Mārketinga pētīšanas kvantitatīvo metožu izmantošana tirgzinību pētīšanā ar interneta palīdzību
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 4 | |
1. | Internets un tā vide | 5 |
2. | Internets kā informācijas avots | 7 |
3. | Pētījumi Internet vidē | 8 |
3.1. | CAWI - Computer Assisted Web Interviews | 9 |
3.2. | CATI - Centralizing Telephone Interviewing | 11 |
3.3. | CAPI - Face-to-face interviewing | 13 |
3.4. | Bellview FUSION | 16 |
3.5. | Aptaujas | 17 |
Nobeigums | 22 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 23 |
Globalizācija ir viena no mūsdienās visizplatītākajām tēmām, jo tās ietekmē ir viss un visi. Tai pakļauts ir viss pasaules tirgus – uzņēmumiem ir jāmācās strādāt paaugstinātas konkurences apstākļos, jācenšas izveidot konkurējošs produkts, uzņēmumos ir jāpārstrukturizē visa darbība, lai varētu darboties tirgū galvenā noteicēja - klienta – labā.
Informācija ir kļuvusi par svarīgāko resursu visu nozaru attīstībā un tās nezināšana vai arī nesekošana līdzi var novest pie lieliem zaudējumiem.
Visiem zināmie informācijas avoti ir masu mediji – TV, radio, prese – kas ir ieņēmuši svarīgu lomu un ir galvenie informācijas izplatīšanas līdzekļi arī šobrīd, taču pateicoties ātrajai tehnoloģiju un informācijas attīstībai, nepietiek vien ar masu medijos iegūto informāciju, bet gan jāveido arī citi avoti, lai savāktu un apstrādātu tieši konkrētam uzņēmumam nepieciešamo informāciju.
Internets un tā vide
Lasot jebkuru rakstu, referātu, eseju, vai varbūt vienkārši komentāru, visai bieži dzirdam šo savādo internacionālo vārdu „Internets”. Taču nekur nav skaidrots, kas tad īsti ir Internets un ko no tā var gaidīt. Tāpēc darba autores mazliet pievērsīsies šai tēmai un mēģinās attēlot šo ciešo saiti starp Internetu un mārketingu.
Drīz nonāksim tādā situācijā, ka starp pirmajām lietām, ko bērns iemācīsies apgūt būs dators, darbs ar to un neapšaubāmi, ka iemācīsies meklēt informāciju tieši ar tā palīdzību, taču, lai kvalitatīvāk izmantotu šo informācijas avotu ir nepieciešamas pamatzināšanas, jo katrā datu avotā ir arī nevajadzīga informācija.
Tātad, pirmkārt, ja mēs dzirdam vārdu Internets, mums tas asociējas ar kaut ko globālu un neaptveramu. Otrkārt, sākam aizdomāties par to, ko tad īsti ar to var darīt un nonākam pie secinājuma, ka tas ir milzu informācijas avots. Un, visbeidzot, mēs to izmantojam arī kā sava veida izklaides rīku, lai norobežotos no ikdienas.…
Tāpēc, jau vairākus gadus un nu jau, droši var apgalvot, ka gadu desmitus kā viens no svarīgākajiem informācijas iegūšanas avotiem ir kļuvis Internets, kas arvien vairāk konkurē ar jau zināmajiem ziņu avotiem. Pasaulē strauji pieaug Interneta lietotāju skaits, kas informācijas tehnoloģiju pasaulē noved pie globalizācijas. Arvien vairāk viss kļūst atkarīgs no informācijas. Tā ir par pamatu tam, lai uzņēmumi varētu veiksmīgi darboties un attīstīties. Līdz ar to ir nepieciešams veidot uzņēmumos atsevišķas nodaļas, kas nodarbojas tieši ar informācijas vākšanu, apkopošanu un analīzi, uz kuras pamata, tad arī tiek veiktas dezorganizācijas un pārstrukturizēšanās. Darbā autores centās apskatīt un sīkāk saprast, kas tad ir Internets un kāpēc mūsdienās tas ieņem arvien lielāku lomu cilvēku dzīvē. Kā arī tā kontekstā ir apskatītas vairākas mārketinga pētīšanas metodes ar Interneta starpniecību. Sīkāk ir apskatītas tādas metodes kā CAWI, CATI, CAPI, Bellview FUSION.
