-
Starptautiskās reklāmas aģentūras Latvijā produkta analīze. "Statoil"
Vides fakti
Latvija Statoil finansiāli atbalsta sižetus par videi draudzīgu uzņēmējdarbību, daloties pieredzē ar Statoil sasniegumiem vides jomā.
Atbalsts vides projektiem reģionos
Latvija Statoil finansiāli atbalsta sadarbības projektus starp reģionālajām Statoil DUS stacijām un vietējām pašvaldībām, kuras risina aktuālus ar apkārtējo vidi saistītus jautājumus.
Atbalsts Vides zinātnes balvai
Latvija Statoil nelielu finansiālu atbalstu sniedz Vides zinātnes balvas organizēšanai, kuru rīko Latvijas Vides zinātnes un izglītības padome. Balva tiek pasniegta piecās nominācijās: vides zinātnieks, jaunais vides zinātnieks, augstskolas vides pedagogs, vides zinību skolotājs un vides aktīvistu grupa. 43
Secinājumi
Zīmola jeb markas būtība ir radīt labāko produktu cilvēku prātos, tātad nodot vēstījumu lietotājam vai potenciālajam lietotājam;
Marka sevī ietver gan racionālos elementus, kvalitāti, drošību, u.c., gan arī emocionālus aspektus – asociācijas, kas rodas, cilvēkiem šo zīmolu iegādājoties un lietojot;
Laba produkta marka sastāv no skaidri identificējama produkta nosaukuma, pakalpojuma, personas vai vietas un veidota tā, ka pircējs vai lietotājs uztver to kā pievienoto vērtību, kas ir vissaistošākā viņa vēlmēm;
Statoil ir pozicionēta kā augstas klases marka, kas pārdod kvalitatīvus produktus, kuriem gadu gaitā ir radīta uzticība.
Statoil zīmola popularizēšanas nolūkos, veic dažādas akcijas, sadarbojas ar citām iestādēm, piemēram, CSDD.
…
Markas konkurētspēju lielā mērā nosaka tās radītā personība, proti, vai marka ir interesanta un unikāla, vai tā apmierina patērētāju vēlmes un vajadzības, vai tā ir inovatīva un daudzšķautņaina. Markas būtība ir radīt labāko produktu cilvēku prātos. Tas ietver gan racionālos elementus, kvalitāti, drošību, u.c., gan arī emocionālus aspektus – asociācijas, kas rodas, cilvēkiem šo marku iegādājoties un lietojot. Līdz ar to konkurētspējīgas markas radīšanu var lielā mērā uzskatīt par emocionālā produkta veidošanu. Tieši šī emocionālā produkta veidošana ir galvenais markas virzīšanas jeb reklamēšanas „ierocis”, ko izmanto lielākie pasaules uzņēmumi, tai skaitā arī „Statoil”. Tā var būt palīdzība tiem, kam tā visvairāk nepieciešama; tie var būt pasākumi, kas vieno līdzīgi domājošos; tas var būt jebkas, kas spēj aizkustināt patērētāju sirdis visā pasaulē, jo tieši cilvēcība un emocijas ir tas, kas reklāmas kampaņas ietvaros, uzņēmumu un tā zīmolu paceļ pavisam jaunā popularitātes līmenī. Līdz ar to šī patstāvīgā darba mērķis ir iepazīties ar tādas tirdzniecības markas kā „Statoil” reklamēšanas taktiku un reklamēšanas veiksmēm un neveiksmēm. Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi ir : Noskaidrot, kas ir zīmols, kāda ir tā būtība un elementi; Apzināt produkta markas stratēģiskās funkcijas; Iepazīties ar „Statoil” veidošanos un vēsturi; Izzināt „Statoil” reklamēšanas taktiku; Izdarīt secinājumus par „Statoil” reklamēšanas taktikas veiksmēm un neveiksmēm. Par galvenajiem pētījuma avotiem tiek izmantota zinātniskā literatūra, periodiskie izdevumi, uzņēmumu nepublicētie materiāli un internetā pieejamie materiāli.
