-
Produktu izvietošana Latvijas TV seriālā "Ugunsgrēks"
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Produktu izvietošana | 5 |
1.1. | Produktu izvietošanas attīstība un veidošanās | 5 |
1.2. | Produktu izvietošanas ietekme uz sabiedrību | 7 |
1.3. | Reklāmas „Produktu izvietošana” kontrole Latvijā | 10 |
1.4. | Produktu izvietošana TV seriālā UgunsGrēks | 11 |
2. | Sabiedrības viedokļa noskaidrošana par produktu izvietošanu seriālā „UgunsGrēks” | 14 |
2.1. | Pētījuma objektu un metožu raksturojums | 14 |
2.2. | Pētījuma rezultātu analīze un interpretācija | 15 |
Kopsavilkums | 29 | |
Secinājumi un priekšlikumi | 31 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 33 | |
Pielikumi | 35 |
Tehnoloģijas un zinātniskā attīstība ir sniegusi cilvēkiem lieliskas un labas iespējas, kā atpūsties mierīgi un klusi mājas apstākļos – internets, dažādas spēles, filmas, mūzika, televīzija u.c.
Televīzijas aizsākumi jau ir meklējami 20.gadsimta pirmajā pusē, kad Londonā tika veiktas pirmās dokumentālās pārraides. Televīzija attīstījās – krāsainas pārraides, jaunas dokumentālās sērijas, informatīvie raidījumi, filmas, seriāli utt.
Seriālu un to skatīšanās vienmēr ir bijis aktīvs un interesants veids, kā cilvēki pavada savus vakarus, atrodoties mājās pēc garas darba dienas. Jau 1947.gadā TV pārraidē tika sākts translēts pirmais seriāls „Howdy Doody”, kas bija domāts bērnu auditorijai [7.].
Mūsdienās seriāli ir ikdienišķa un normāla parādība, kas izklaidē cilvēkus. 20.gadsimta beigās Latvijā sāka attīstīties vietējo seriālu izveide – „Sirdsmīļā Monika”, „Dzīvoklis”, „Inspektors Grauds”, „Likteņa līdumnieki”, „Neprāta cena” u.c.
Neprāta cena bija latviešu seriāls, kurš tika pārraidīts LTV1 kanālā no 2002.-2006.gadam. Ekonomisko problēmu dēļ, tas tika pārtraukts, un TV3 izveidoja seriālam turpinājumu, kuru nosauca par „UgunsGrēku”, gūstot lielu atsaucību no skatītāju puses [9.].
„UgunsGrēks” ir viena no populārākajām pārraidēm Latvijas televīzijā – dažādu vecumu un sabiedrības grupu vidū. Seriālu skatās gan bērni, pieaugušie, vecāka gājuma cilvēki utt. Diez gan regulāri tā ir skatītākā programma Latvijā pēc TNS Latvia aptaujas datiem [18.]
Reklamēšana mūsdienās ir svarīga jebkuras nodarbes sastāvdaļa. Ir dažādas iespējas un veidi, kā kompānijām veidot savas mārketinga kampaņas, kur izvietot reklāmas utt.
Lieliska iespēja, kā reklamēt un popularizēt savu produkciju, ir tās ievietošana dažādās TV pārraidēs. Produktu izvietošanu TV uzsāka ASV, kur mūsdienās tas ir viens no aktīvākajiem reklamēšanas veidiem pasaulē pazīstamām kompānijām kā Apple, BMW, Coca-cola u.c. [21.]. …
Darbs sastāv no divām nodaļām, kurās ir apkopota informācija par: 1. nodaļa – pētījuma teorētiskais pamatojums par produktu izvietošanu, definējuma attīstību un veidošanos, produkta izvietošanas ietekmi uz sabiedrību, tā kontrole Latvijā un analīze par produktu izvietošanas uzsākšanu TV seriālā „UgungsGrēks”; 2. nodaļa – praktiskais pētījums par sabiedrības viedokļa noskaidrošanu par produktu izvietošanu seriālā „UgunsGrēks”, kurā tiek raksturots pētījuma objekts un metodes, kā arī tiek veikta pētījuma rezultātu analīze un interpretācija.
