Автор:
Оценка:
Опубликованно: 01.02.2021.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 2 единиц
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Kopējais piedāvājums', 1.
  • Конспект 'Kopējais piedāvājums', 2.
  • Конспект 'Kopējais piedāvājums', 3.
  • Конспект 'Kopējais piedāvājums', 4.
  • Конспект 'Kopējais piedāvājums', 5.
Фрагмент работы

Pastāv trīs faktori, kas ietekmē kopējo piedāvājumu.
Viens no tiem ir klasiskā teorija, kuras pamatā ir neregulējamais tirgus. Cenu līmeni nosaka naudas daudzums apgrozībā, pastāv pilna nodarbinātība un dabīgs bezdarba līmenis.
Savukārt, regulējamā tirgus izstrādāšanas pamatā ir Dž. M. Keinsa efektīvā pieprasījuma koncepcija, kura motivēja paplašināt kopējo piedāvājumu, tādējādi, ietekmējot kopējo pieprasījumu. Tajā tiek noteikts ražošanas apjoms, cenas, darba algas lielums un darba dienas garums.
Cenu neelastīgumu raksturo situācija, kad uzņēmumi nespēj īstermiņa laika periodā mainīt cenas, izejvielu un gatavās produkcijas noslēgto līgumu ilgums.
2. Kopējo piedāvājumu ietekmē vairāki netiešie jeb ārpus cenas faktori, kas saistīti ar izmaiņām. Kā vienu no tiem var minēt resursu cenu izmaiņas, kuras, savukārt, ir atkarīgas no valsts iekšējo resursu daudzuma, importa resursu cenām un resursu piegādātāju monopolstāvokļa tirgū. Kā otru faktoru, kas ietekmē kopējo piedāvājumu, var minēt darba ražīguma izmaiņas, pieaugot darba ražīgumam, pieaugs nacionālās ražošanas reālais apjoms. Vēl viens faktors ir tiesisko normu izmaiņas, kas nozīmē, nodokļu, subsīdiju izmaiņas un valsts regulēšanu. Kā ietekmējošie faktori ir arī klimatiskie apstākļi, kredīti un to procentu likmes.

Коментарий автора
Atlants