Автор:
Оценка:
Опубликованно: 21.11.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Ražošanas resursu tirgus. Ienākumu sadale', 1.
  • Конспект 'Ražošanas resursu tirgus. Ienākumu sadale', 2.
  • Конспект 'Ražošanas resursu tirgus. Ienākumu sadale', 3.
  • Конспект 'Ražošanas resursu tirgus. Ienākumu sadale', 4.
  • Конспект 'Ražošanas resursu tirgus. Ienākumu sadale', 5.
  • Конспект 'Ražošanas resursu tirgus. Ienākumu sadale', 6.
  • Конспект 'Ražošanas resursu tirgus. Ienākumu sadale', 7.
  • Конспект 'Ražošanas resursu tirgus. Ienākumu sadale', 8.
  • Конспект 'Ražošanas resursu tirgus. Ienākumu sadale', 9.
  • Конспект 'Ražošanas resursu tirgus. Ienākumu sadale', 10.
  • Конспект 'Ražošanas resursu tirgus. Ienākumu sadale', 11.
Фрагмент работы

• Investīciju cena- investīciju ienākums tādā naudas summā, kas ir līdzvērtīga tai, kas ieguldīta bankā uz procentiem. Tādejādi nodrošinot ieguvumu no noguldījuma procentiem tādu pašu kā no investīciju kopsummas.
Kā jau iepriekš minēts- katram no ražošanas resursiem ir savs tirgus, kuru cenas atspoguļo gan kopējas likumsakarības, gan konkrēta tirgus specifiku. Tas attiecas arī uz uzņēmējspēju tirgu.Jo uzņēmēja iniciatīva, gatavība riskēt un ieguldīt līdzekļus, tirgus informācijas novērtēšana un spēja pieņemt pareizus lēmumus balstoties uz intuīciju, ir īpašs talants, kam tirgū ir sava cena.
Uzņēmējspēju īpašniekam ir divi varianti, kā realizēt savus resursus:
• Vai dibināt pašam savu uzņēmumu un to pārvaldīt?
• Vai nu pārvaldīt citam piederošu uzņēmumu, tajā esot par augsta ranga pārvaldnieku, tādejādi piedāvājot savas uzņēmējspējas tirgū.
Ja izvēlas pārvaldnieka statusu, tad var apgalvot, ka uzņēmējspēju cena pēc sava rakstura ir tuva monopolcenai, jo konkurence izpaužas vāji. Tomēr šī cena parasti sastāv no vairākām daļām:
• Monopolalgas
• Prēmijas
• Tiesības iegādāties ar atlaidi attiecīgas akciju sabiedrības akcijas
• Šī cena var izpausties arī kā dažādi atvieglojumi un speciālas piemaksas.
Būtībā vajadzētu būt tā, ka, jo augstāki ir uzņēmuma saimnieciskās darbības panākumi, jo augstāks ir to vadītāju atalgojums. Tomēr prakse pierāda, ka visai reāla ir pretēja parādība. Kad uzņēmējspēju īpašnieki parāda izcilas spējas, kā paaugstināt savu algu, bet ne uzņēmuma ienākumus.

Коментарий автора
Atlants