-
Efektīvs preces iesaiņojums
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 2 | |
1. | Iepakojums | 3 |
1.1. | Iepakojuma jēdziens | 3 |
1.2. | Iepakojums Latvijas Republikas likumdošanā | 4 |
1.3. | Izlietotā iepakojuma apsaimniekošana | 5 |
2. | Efektīva iepakojuma pielietošana | 7 |
2.1. | Iepakojums kā galējais saskarsmes punkts ar pircēju un tēla veidotājs | 7 |
2.2. | Krāsu izmantošana pārtikas produktu iesaiņojumos | 8 |
2.3. | Veiksmes stāsti iepakojuma efektīvai pielietošanai | 9 |
3. | Patērētāju aptauja par efektīvu preču iepakojumu un tā nozīmi | 13 |
Secinājumi | 19 | |
Izmantotā literatūra | 21 |
1.1. Iepakojuma jēdziens
Produkta iesaiņojumam var būt kā niecīga nozīme (piemēram, lētajiem sadzīves produktiem), tā arī ļoti liela nozīme (kosmētikas produktiem). (1)
Iepakojums vai iesaiņojums ir precēm pievienots izstrādājumu kopums, ko izmanto, lai aizsargātu, saturētu, piegādātu, uzglabātu, ērti lietotu, realizētu izejvielas un gatavas preces un iepazīstinātu ar tām visā iepakojuma aprites ciklā no ražotāja līdz patērētājam. Par iepakojumu uzskata arī to iepakojumu un iepakojuma materiālu, ko pakalpojumu sniedzējs pievieno izstrādājumiem un kas pēc pakalpojuma sniegšanas nonāk pie pakalpojuma saņēmēja. Iepakojums tiek atdalīts no preces pirms patērēšanas vai patērēšanas laikā. (2)
Iepakojums iedalās:
Primārais (tirdzniecības) iepakojums ir tāds iepakojums, ko izmanto tirdzniecības vajadzībām un kas nonāk pie iepakotāja vai patērētāja tirdzniecības vietā un ir tiešā saskarē ar preci.
Sekundārais iepakojums ir tāds iepakojums, ko izmanto lai kopīgi iepakotu noteiktu daudzumu tirdzniecībai paredzētu preču. To atdala tirdzniecības vietā vai arī tas var nonākt pie patērētāja neizsaiņots. Šāds iepakojums nekādi neietekmē pašu preci un tās īpašības.
Terciārais (transporta) iepakojums paredzēts, lai pārvadātu tirdzniecībai vai ražošanai paredzētas preces un izvairītos no to bojāšanas transportēšanas laikā. (1)
Iepakojumam jeb iesaiņojumam ir jāpilda arī konkrētas funkcijas:
Preces un patērētāja aizsargāšana – tam jānodrošina preces nemainīga kvalitāte, kā arī patērētāja aizsardzība no negodīgu konkurentu vai pārdevēju rīcības. …
Cik nozīmīga loma preces noformējumā ir iesaiņojumam? Šis jautājums ir ļoti aktuāls faktiski visiem ražotājiem un uzņēmējiem, jo, lai veiksmīgi preci virzītu tirgū, ir jāzina, cik nozīmīga ir tā iesaiņojuma loma. Preces noformējumā iepakojumam ir ļoti nozīmīga loma, jo tas ir viens no svarīgākajiem konkurences elementiem. Tieši iepakojums ir tas, kas lielā mērā nosaka patērētāja attieksmi. Viens no vadošajiem patērētāja rīcības motīviem ir estētiskais jeb emocionālais motīvs, kad liela uzmanība tiek pievērsta produkta izskatam, iesaiņojumam.
