-
Personāla vadības attīstība no pirmsākumiem līdz mūsdienām
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | PERSONĀLA VADĪBAS VĒSTURE | 5 |
1.1. | VISUSLAIKI | 8 |
1.2. | INDUSTRIĀLĀ REVOLŪCIJA | 9 |
1.3. | OTRAIS PASAULES KARŠ | 11 |
1.4. | PĒC OTRA PASAULES KARA | 13 |
1.5. | DEVIŅDESMITIE GADI, CILVĒKU RESURSU VADĪBA | 14 |
2. | PASAULE PĒC 2000.GADA, MŪSDIENU PERSONĀLA VADĪBA | 16 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 19 | |
IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS | 21 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Šajā darbā autors centās izpētīt, kas ir personāla vadība, kāda ir šīs jomas vēsture. Personāla vadība kā zinātnisks un praktisks virziens ir neatņemama vispārējās vadības zinātnes sastāvdaļa. Izpētīt vadības līdzekļus ir izpētīt cilvēku savstarpējās attiecības mērķtiecīgas ietekmes laikā uz ražošanas procesu, identificēt vadības attiecību veidošanas.
Personālvadības attīstības vēsture, kas vairāku gadsimtu laikā ir strauji attīstījusies, mūsdienu interpretācijā ir sasniegusi kulmināciju. Tas ir ļoti augstā līmenī un saturiski kvalitatīvs. Jāatzīmē, ka nav vispārēju pieeju vadībai un it īpaši personāla vadībā - ir tikai vispārīgi vadības principi, kas rada dažādas vadības sistēmas ar savām unikālajām īpašībām, jo tajās tiek ņemtas vērā noteiktas nacionālās vērtības, īpaši psiholoģija, mentalitāte utt.
Personāla vadība– nākotnes tendences ir saskatāmas jau tagad. Virtuālu komandu vadība, lojalitātes jēdziena maiņa, tehnoloģiju lomas palielināšanās. Uzņēmumiem ir nemitīgi jāmainās un jātransformējas. Stabilitātes trūkums un vajadzība pēc elastības saglabāsies arī tālajā nākotnē. Arvien aktuālāks būs arī jautājums par komunikāciju – kā veicināt efektīvu sadarbību starp komandām un cilvēkiem no dažādām kultūrām, kā vadīt virtuālas komandas. Talantu piesaistīšanā atlases kritēriju fokuss arvien vairāk balstīsies uz vērtībām un dziļākām sociālām kompetencēm, nevis profesionālām prasmēm, jo amatu saturs mainīsies arvien straujāk.
…
IEVADS Personāla vadība ir zināšanu un praktiskās darbības joma, kuras mērķis ir nodrošināt organizāciju ar augstas kvalitātes personālu, kas spēj veikt tai uzticētās darba funkcijas un optimāli izmantot to. Personāla vadības veidošanās un attīstības vēsture ir diezgan ātra pieeju, ideju un to maiņa par vadības būtību un mērķiem. Katru no personāla vadības attīstības posmiem nosaka konkrētā vēsturiskā perioda raksturojums, praktisko uzdevumu specifika un kultūras raksturs, kas nosaka laikmeta seju. Pirmās cilvēkresursu vadības nodaļas dibināšanas datums netika noteikts, bet līdz 19. gadsimta beigām un 20. gadsimta sākumam lielajiem uzņēmumiem, to struktūrā jau bija speciāli personāla pakalpojumi. Viņu funkcijas pārsvara bija, kļūt starpniekam (starpniekam - tilta būvei) starp administrāciju un darba ņēmēju, viņiem bija jārunā ar darbiniekiem saprotamā valodā un pēc tam jāsniedz vadītājiem ieteikumi, kā rīkoties, lai no darbiniekiem iegūtu labākus rezultātus. Uzņēmējdarbības uzsākšanai atrast kapitālu nebija viegli, bet vēl grūtāk bija atrast spējīgus vadītājus un kvalificētus darbiniekus. Tāpēc personāla problēma tajā laikā tika atrisināta ļoti vienkārši: labākos darbiniekus vilināja no cita uzņēmuma ar naudas solījumiem un visa veida privilēģijām.
Koledžas darbs.
