-
Reklāmas analīze pēc krāsu lietojuma
3. Melnā krāsa reklāmā.
Sociālā reklāma par interneta cenzūru, ko izveidojusi starptautiska cilvēku aizsardzības organizācija- „Amnesty International”.
Reklāmu nevērīgi apskatot jau rodas iespaids, ka tā vēsta par kādu problēmu, jo melnā krāsa ir ļoti piesātināta, lielos laukumos, un tā rada nomācošu izjūtu.
Melnā krāsa šajā reklāmā simbolizē vientulību, tumsu un izolētību no apkārtējās pasaules. Tā rada bezpalīdzību, depresiju, nolemtību, sagrāvi, bailes, ļaunumu, anonimitāti reklāmas tēlā.
Reklāmā ir attēlota ilustrācija, simboliska cilvēka seja, kas raud ar noskumušām acīm, tik pat labi sejiņa var būt globuss, saule, kas iesprostota cietumā, kurai neļauj uzlekt, tā rādīt dienasgaismu cilvēkiem. Melnā krāsa šajā reklāmā nozīmē cenzūru. Sejiņa simbolizē, tās valstis, kurām nav brīva piekļuve internetam kā Ķīnai, bloķēti sociālie portāli, e-pasti un citas vietnes, kur cilvēki ir valsts varas ietekmē, tiem ir liegta piekļuve tīklam, tie nedrīkst klaji paust savus uzskatus un neapmierinātību par valstī notiekošo, to pārkāpjot draud lielas nepatikšanas, ko arī simbolizē šī cietuma kamera, kurā atrodas šī seja.
…
Kursā reklāmas psiholoģija. "Reklāmas produkts- sporta apģērbs. Sarkanā krāsa šajā reklāmā simbolizē spēcīgu gribasspēku, vitalitāte, mērķtiecību, aktivitāti, cīņas garu, arī agresiju. Tu būsi spējīgs pievarēt pretinieku. Vīrišķīgums, azarts, dinamika, nežēlība, nebūs pakļaušanās. Simboliski dedzinoša sarkanā krāsa ar rēcošas lauvas simbolu, kam plīvo krēpes, vēl vairāk atspoguļo neatlaidību, varu, spēju uzvarēt, sacensības garu, spēja sakaut otru, individualitāti, drosmi, neizsīkstošu enerģiju, pieaugošu adrenalīnu, pakļaušanu un slavu. Kareivīgums, paātrināts pulss, fiziska aktivitāte, izturība, muskuļu spēks, ātra reakcija, azarts un tā pretiniekā rada satraukumu.."
