Автор:
Оценка:
Опубликованно: 01.09.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Pircēju rīcība patēriņa tirgū', 1.
  • Конспект 'Pircēju rīcība patēriņa tirgū', 2.
  • Конспект 'Pircēju rīcība patēriņa tirgū', 3.
  • Конспект 'Pircēju rīcība patēriņa tirgū', 4.
  • Конспект 'Pircēju rīcība patēriņa tirgū', 5.
  • Конспект 'Pircēju rīcība patēriņa tirgū', 6.
Фрагмент работы

Patērētāju rīcības ietekmējošos faktorus var iedalīt piecās grupās- ekonomiskie, sociālie, kultūras, personiskie un psiholoģiskie faktori.
Ekonomiskie faktori ir darba alga, ienākumu līmenis, cenu līmenis un maksātspēja. Ekonomiskie faktori lielā mērā ietekmē visus pārējos faktorus, ar tiem tieši iedarbojoties uz konkrētā cilvēka rīcību. Ekonomiskie nosacījumi, kas regulē pircēja rīcību, ir maksātspēja (ienākumu līmenis, to stabilitāte), ietaupījumi, parādi un spēja tos nomaksāt u.c. Ekonomiskie faktori ietekmē ne tikai tieši, bet arī ievērojami iedarbojas uz sociāliem, kultūras, personiskajiem faktoriem.
Sociālie faktori darbojas jebkurā sabiedrībā, jo vienmēr pastāv noteikti sociālie slāņi (grupas). Sociālie slāņi ir salīdzinoši stabilas sabiedrības grupas, kurās apvienojas cilvēki ar līdzīgām dzīves vērtībām, interesēm un rīcības principiem. Piederību noteiktam formālam slānim (grupai) nozīmē arī īpašu rīcību tirgū. Atkarībā no tā pircējs dod priekšroku: konkrētiem produktiem; noteiktām produktu markām; izklaides veidiem; veikala tipiem; reklāmas avotiem un veidiem. Pircēju rīcību tirgū ietekmē arī neformālās sociālās grupas jeb saskares grupas.…

Коментарий автора
Atlants