Автор:
Оценка:
Опубликованно: 28.08.2017.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2011–2015 гг.
  • Конспект 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 1.
  • Конспект 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 2.
  • Конспект 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 3.
  • Конспект 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 4.
  • Конспект 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 5.
  • Конспект 'Konkurence globalizācijas apstākļos', 6.
Фрагмент работы

Transnacionālā stratēģija. Uzņēmumi, kas izmanto transnacionālu stratēģiju, fokusējas uz vienlaicīgu lokācijas un pieredzes līknes ekonomikas, lokālās atsaucības un globālās mācīšanās sasniegšanu (daudzvirzienu pamatkompetenču vai prasmju pārnese). Šie uzņēmumi var darboties ar matricveida struktūru, kurā gan produktu divīzijai, gan ģeogrāfiskajai zonai ir liela ietekme. Nepieciešamība koordinēt globāli izkliedētu vērtību ķēdi un pārnest pamatkompetences rada spiedienu centralizēt kādus no darbības lēmumiem. Tajā pašā laikā, nepieciešamība būt lokāli atsaucīgiem rada spiedienu decentralizēt citus darbības lēmumus nacionālās darbībās (īpaši mārketinga). Tādējādi šie uzņēmumi mēdz miksēt relatīvi augsta līmeņa centralizāciju priekš dažiem darbības lēmumiem ar relatīvi augsta līmeņa decentralizāciju priekš citiem darbības lēmumiem. Nepieciešamība pēc koordinēšanas ir augsta transnacionālos uzņēmumos. Tas atspoguļojas masīvu formālu un neformālu integrēšanas mehānismu izmantošanā, ieskaitot matricveida struktūras un neformālus menedžmenta tīklus. Augstā līmeņa apakšvienību savstarpējā atkarība, izteikta ar šādu integrāciju, var radīt nopietnas darbības neskaidrības, kas var palielināt kontroles izmaksas. Lai tās samazinātu, papildus ražošanas un birokrātiskajai kontrolei, uzņēmumiem nepieciešams izkopt spēcīgu kultūru un izstrādāt stimulus, kas veicinātu kooperāciju starp apakšvienībām. …

Коментарий автора
Atlants