Автор:
Оценка:
Опубликованно: 07.02.2014.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 3 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
2011–2015 гг.
  • Конспект 'Centralizācijas - decentralizācijas tendenču raksturojums Latvijas publiskajā se', 1.
  • Конспект 'Centralizācijas - decentralizācijas tendenču raksturojums Latvijas publiskajā se', 2.
  • Конспект 'Centralizācijas - decentralizācijas tendenču raksturojums Latvijas publiskajā se', 3.
Фрагмент работы

Publiskajā sektorā ir arī pašvaldības un dažādas valsts un pašvaldību komercsabiedrības jeb atvasinātas publiskas personas (pašvaldība vai cita ar likumu vai uz likuma pamata izveidota publiska persona. Tai ar likumu piešķirta sava autonoma kompetence, kas ietver arī sava budžeta veidošanu un apstiprināšanu. Tai var būt sava manta.) Aplūkojot likumu Par pašvaldībām, kas pieņemts 1994. gadā un ir aktuāls vēl jo projām, var secināt, ka pašvaldību darbība ir noteikta normatīvajos aktos un, lai arī tām ir funkcijas, kuras tās var veikt patstāvīgi, to iekšējā stuktūra, to struktūrvienību hierarhijai ir jābūt skaidri iezīmētai . No tā secinu, ka pašvaldības ir centralizēti saistītas ar tiešo pārvaldi, bez tam, tām ir centralizēta iekšējā struktūra.
Hierarhiskas attiecības un tādejādi centralizēts publiskais sektors minēts arī Latvijas Republikas Satversmes 58. pantā: „Ministru kabinetam ir padotas valsts pārvaldes iestādes.” .

Коментарий автора
Atlants