Автор:
Оценка:
Опубликованно: 04.11.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Konkurences intensitāte nozares ietvaros', 1.
  • Конспект 'Konkurences intensitāte nozares ietvaros', 2.
Фрагмент работы

JOGURTA TIRGUS
Konkurences intensitāte nozares ietvaros.
• Nozares līderis - Jogurta tirgū ir dominējoši uzņēmumi. Līderpozīcija pēc saražotā apjoma ir „Tukuma pienam”, tam seko „Rīgas piensaimnieks” un „Valmieras piens”. Arī uzņēmums „Gosupi” ir viens no līderiem.
• Konkurentu skaits – salīdzinoši liels, jo ne tikai savā starpā konkurē uzņēmumi, kuri atrodas Latvijā, bet arī konkurenci sastāda uzņēmumi, kuri savu preci eksportē uz Latviju.
• Fiksētās izmaksas – palielinās, jo pieaug izejvielu iepirkuma izmaksas, elektroenerģijas tarifi un, protams, ražošanas izmaksas kopumā.
• Ienākšanas – iziešanas barjeras – pastāv, jo ienākot tirgū ir nepieciešamas iekārtas jogurta ražošanai, tehnoloģijas darbaspēks, kam ir vajadzīgs salīdzinoši liels kapitāls, savukārt izejot no tirgus uzņēmējam ir jādomā, kur šīs iekārtas likt.
• Produkcijas diferencēšana – liela. Katrs uzņēmums var izveidot jogurtu ar tādu garšu kura tam liekas pieprasītāka, vai variēt ar tauku saturu, dažādu baktēriju pievienošanu.
• Attīstības temps – jogurta tirgus ir attīstās arvien straujāk, jo cilvēki ir sākuši saprast, ka jogurts ir ļoti vērtīga uzturviela. Jogurta tirgus gada laikā ir pieaudzis par 11% kilogramos un par 17% apgrozījumā. Un pieaugums ir vērojams ar katru gadu.

Atlants