Автор:
Оценка:
Опубликованно: 28.10.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Preču cenas, to veidošanas metodes, taktikas un stratēģijas', 1.
  • Конспект 'Preču cenas, to veidošanas metodes, taktikas un stratēģijas', 2.
  • Конспект 'Preču cenas, to veidošanas metodes, taktikas un stratēģijas', 3.
  • Конспект 'Preču cenas, to veidošanas metodes, taktikas un stratēģijas', 4.
  • Конспект 'Preču cenas, to veidošanas metodes, taktikas un stratēģijas', 5.
  • Конспект 'Preču cenas, to veidošanas metodes, taktikas un stratēģijas', 6.
  • Конспект 'Preču cenas, to veidošanas metodes, taktikas un stratēģijas', 7.
Фрагмент работы

Mārketinga izpratnē cenu veidošana ir viens no svarīgākajiem uzņēmuma darbības veidiem. Veidojot cenu, uzņēmumam jāņem vērā visi iekšējie un ārējie faktori. Tāpēc būtu nepareizi cenu veidošanas koncepciju pamatot tikai ar uzņēmuma izmaksām un peļņu. Cenu veidošanas koncepcija ir cenu noteikšanas faktoru, principu, metožu un aprēķinu kopa. Cenu veidošanas faktorus iedala iekšējos un ārējos. Galvenie iekšējie faktori ir: mārketinga mērķi; mārketinga darbības stratēģija; uzņēmuma izmaksas; mārketinga darbības organizācija. Savukārt, galvenie ārējie faktori ir: tirgus tipi pēc konkurences kritērija; pieprasījuma elastīgums; likumdošana un valsts politika; pārējie faktori. Uzņēmuma mērķu ietekme uz cenām: Atkarībā no konkrētajiem mērķiem atšķirsies arī cenu veidošanas pieeja. Nodrošināt izdzīvošanu tirgū parasti izvirza tad, ja krasi mainās pieprasījums vai ir radusies spēcīga konkurence, vai arī ražošana sasniegusi pakāpi, kad tirgū praktiski ir preču pārpilnība. Citos apstākļos uzņēmums var noteikt cenu, kas nodrošinātu peļņas palielināšanos. Dažreiz uzņēmumi cenšas ieņemt vadošo vietu tirgū, pazeminot izmaksas un ilgstoši gūstot peļņu. Savukārt, ja uzņēmuma mērķis ir ieņemt pirmo vietu preču kvalitātes ziņā, tad parasti nosaka samērā augstas cenas, kas kompensē lielos izdevumus pētniecības darbiem.…

Коментарий автора
Atlants