-
Kvalitātes vadība informācijas un komunikāciju tehnoloģiju projektos
Реферат22 Компьютеры, программирование, электроника, Управление
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
I. | Vispārējs teorētisks ieskats | 4 |
II. | Kvalitātes vadība IKT projektos | 7 |
IV. | Atbilstošas projekta metodes izvēle | 11 |
4.1. | Klasiskā jeb Ūdenskrituma metode | 11 |
4.2. | Agile metode | 12 |
V. | Kvalificēta personāla piesaiste | 13 |
VI. | Lietotāju vajadzību apzināšana, izvirzīt par prioritāti | 15 |
6.1. | Lietošanas paradumi, ierīces, lietojamības testi, funkcionālais audits un sistēmanalīze | 15 |
6.2. | Normatīvajos aktos noteiktās lietojamības prasības | 17 |
VII. | Drošības prasības un standarti | 19 |
Literatūras saraksts | 21 |
Noslēgums
Kvalitātes nerodas pati no sevis, lai tā būtu, par to ir jādomā un jau no paša projekta idejas, plānošanas līdz tā ieviešanai dzīvē. Kvalitāti tēlaini varētu salīdzināt ar skaņām – katra atsevišķi tās ir tikai skaņas, ja to ir daudz, to varētu saukt pat par troksni, bet tikai tad, kad katra skaņa ir apzināti sakārtota noteiktā secībā, kopumā, tad rodas mūzika. Tāpat arī ar projekta izpildījumu – ja tas ir pārdomāts un ņemti vērā dažādi projekta kvalitāti ietekmējošie apstākļi vērā, rodas kvalitatīvs galarezultāts.
Kvalitātes vadībai ir būtiska loma IKT projektu īstenošanā un to jāaplūko kā kompleksu pasākumu kopumu, kas ir kā ikdienas projekta sastāvdaļa – kvalitāti ir jāplāno, kvalitāti ir jāīsteno, kvalitātes ievērošanu ir jākontrolē un par rezultātiem regulāri jāpārliecinās, tajā skaitā, saņemot neatkarīgu ekspertu slēdzienus.
…
Darbā apskatīti dažādi Kvalitātes vadības aspekti Informācijas un komunikāciju tehnoloģijuprojektos (IKT projekti jeb IT projekti). Darbā sniegts vispārējs ieskats kvalitātes vadības jautājumos - kādas ir kvalitātes dimensijas, kādas prasības noteiktas ISO standartos, apskatīts Deminga kvalitātes aplis jeb dzīves cikls. Tālak darbā analizēti dažādi kvalitātes vadības aspekti, kas būtiski ietekmē tieši IKT projektu kvalitāti, apskatot tādus jautājumus kā: * plānošanas un procesu analizēšanas nozīme sekmīgai projektu īstenošanai un kļūdu analizēšanas jautājumi; * kādu projekta vadības metodi izvēlēties, kura atbilstošāka, kuros gadījumos (apskatīta Ūdenskrituma metode un spējās izstrādes jeb Agile metode); * kvalificēta personāla nozīme; * lietotāju vajadzību apzināšana un izvirzīšana par prioritāti, t.sk., lietotāju paradumi, lietojamības testi u.tml., standartos noteiktās lietojamības prasības; * drošības prasības un standarti.
