Оценка:
Опубликованно: 25.04.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 8 единиц
Ссылки: Использованы
  • Эссе 'Vadības ietekme uz skolas kolektīva saliedētību', 1.
  • Эссе 'Vadības ietekme uz skolas kolektīva saliedētību', 2.
  • Эссе 'Vadības ietekme uz skolas kolektīva saliedētību', 3.
  • Эссе 'Vadības ietekme uz skolas kolektīva saliedētību', 4.
  • Эссе 'Vadības ietekme uz skolas kolektīva saliedētību', 5.
  • Эссе 'Vadības ietekme uz skolas kolektīva saliedētību', 6.
Фрагмент работы

Skolotāju kolektīvs – sarežģīts sociāli pedagoģisks veidojums. Tā formēšanā ir problēmas un grūtības, jo dažādi cilvēki ar atšķirīgiem uzskatiem un domāšanas stereotipiem jāapvieno mērķtiecīgai darbībai. Nepieciešams, lai skolas vērtību sistēma kļūtu par katra kolektīva locekļa ieguvumu. Saliedētu kolektīvu, nenoniecinot katra skolotāja identitāti, atbalstīt iniciatīvu, ievērot, mērķtiecīgi virzīt, attīstīt talantus – lūk, kam skolas direktoram jāveltī visa sava enerģija.
Tas īstenojams ar septiņu baušļu palīdzību:
1. Mācību un audzināšanas pamatā jābūt augstam mērķim. Gala rezultāts – Cilvēks, Personība.
2. Pedagoģiskais process ir efektīvs tikai tādā gadījumā, ja pieaugušie – skolotāji un vecāki – ar sirdi un dvēseli ir ieinteresēti bērna liktenī. Bērna personība – galvenā vērtība un rūpju objekts un subjekts.
3. Saprātīgs prasīgums attiecībā pret skolēnu ietver sevī viņa cilvēciskās pašcieņas novērtējumu. Pedagogi ciena ne tikai skolēna zināšanas, bet arī nezināšanu.
4. Mācības un audzināšana ir savstarpēji saistītas. Draudzība un radoša sadarbība bagātina domubiedrus. Te izpaužas pedagoģiskā procesa veselums, vienība

Коментарий автора
Коментарий редакции
Atlants