-
Objekta semiotiskā analīze. "Diesel" firmas apģērbi
Kopumā teksts, ir nolasāms, visām zīmēm ir saistība savā starpā. Manuprāt, skatītajam tas nesniedz pilnvērtīgu informāciju, jo attiecināms noteiktai cilvēku grupai. Taču par to, ka dzīvē viss notiek ātri, steigā, ir jāpasteidzas, tas ir skaidri redzams, kas nolasās uzreiz automātiski. Liela nozīme tiek pievērsta naudai, kas aizsedz acis, tam piemīt it kā zemteksts par naudas nozīme. Redzot naudu, cilvēki vairs neredz apkārtējo pasauli un tiecas, skrien tai pretī, kā redzams vizuālajā daļā.
Manuprāt, sākumā ir nolasāma dzīves būtība un tikai vēlāk var pamanīt, ka tā ir apģērbu firmas reklāma, kas, manuprāt, ir veiksmīgs risinājums, jo pievērš uzmanību vizuālam saturam. Pārsvarā apģērbu reklāmas ir diezgan statiskas, kur var apskatīt katru apģērba daļu un bieži vien uzreiz var saprast, ka tiek reklamēts apģērbs, taču „Diesel” reklāmām piemīt zemteksti ne tikai apģērbu iedalījumiem pēc apakšnodalījumiem, bet arī katram plakātam atsevišķi, kā tas redzams „Live fast” reklāmās, kas arī attiecināms uz dažādām mērķauditorijām vecuma un interešu ziņā. Pievēršoties cilvēku un pasauli skarošām problēmām.
…
Analīzes materiālam tika izvēlēta apģērbu firmas „Diesel” reklāma. Pievērsu uzmanību noteiktai „Diesel” apģērbu līnijai ar nosaukumu „Live fast”, kas arī raksturo un reklamē „Diesel” mājaslapu, kur iespējams ātri iegādāties apģērbu. Kā zināms, lielu kompāniju mājaslapas ir veidotas ļoti sarežģītas, to atvēršanai internetā, prasa lielāku laiku, tāpēc gaidīšanas procesā pazūd vēlme skatīties jaunākas tendences, taču „Diesel” interneta veikalam tādu problēmu nav. „Live fast” reklāmas līnijai tiešā nozīme ir „Nogalināt divus zaķus ar vienu šāvienu”, kā saka paši veidotāji. Tā atgādina arī par īslaicīgo dzīvi. „Diesel” reklāmas ir diezgan interesantas, katras sezonas jaunai apģērbu līnijai tiek izvēlēta cita pasauli skaroša problēma.
