Автор:
Оценка:
Опубликованно: 04.10.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 23 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 1.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 2.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 3.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 4.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 5.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 6.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 7.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 8.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 9.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 10.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 11.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 12.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 13.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 14.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 15.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 16.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 17.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 18.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 19.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 20.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 21.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 22.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 23.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 24.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 25.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 26.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 27.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 28.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 29.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 30.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 31.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 32.
  • Реферат 'Franšīzes būtības un franšīzes uzņēmumu tirgus analīze', 33.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Mazo un vidējo uzņēmumu nākotnes perspektīvas    5
1.1.  MVU attīstība un loma tautsaimniecībā    5
1.2.  MVU attīstības kavēkļi    6
1.3.  Valsts atbalsta programmu finansējums MVU    8
2.  Franšīze kā uzņēmējdarbības veids Latvijā    11
2.1.  Franšīzes attīstības vēsture    11
2.2.  Franšīzes jēdziena un būtības analīze    12
2.2.1.  Franšīzes priekšrocības un trūkumi    14
2.2.2.  Zīmola (brenda) nozīmīgums franšīzē    17
2.3.  Franšīzes formas attīstības perspektīvas MVU Latvijā    18
2.4.  Franšīzes tiesiskais regulējums Latvijā    20
2.5.  Starptautiskās franšīzes attīstība, tās piemēri un nākotnes perspektīvas    21
3.  SIA „Latvija Statoil” darbības analīze franšīzes skatījumā    24
3.1.  SIA „ Latvija Statoil” raksturojums    24
3.2.  SIA „ Latvija Statoil” franšīzes darbības analīze    26
  Secinājumi    29
  Priekšlikumi    32
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    32
Фрагмент работы

SECINĀJUMI
1. Franšīzes perspektīvas ir cieši saistītas ar mazo un vidējo uzņēmumu attīstību nākotnē.
2. Latvijā mazie un vidējie komersanti tāpat kā citur Eiropā veido lielu tautsaimniecības daļu, un tiem ir nozīmīga loma iekšzemes kopprodukta radīšanā un nodarbinātības nodrošināšanā.
3. MVU sektora attīstību Latvijā joprojām kavē vairākas būtiskas problēmas, piemēram inflācija, nodokļu likmes, likumu un noteikumu izmaiņu biežums, nodokļu likumi un noteikumi, nodokļu administrēšana, finanšu pieejamība, cilvēkresursi. Dažās MVU nozarēs attīstību kavē augstā kadru mainība. Kā arī ir ievērojams potenciālo speciālistu apmācības trūkums.
4. Jebkurš uzņēmējdarbības veids var attīstīties kā franšīzes uzņēmums. Vispopulārākā sfēra ir sabiedriskie pakalpojumi, piemēram, automašīnu iznomāšana, sabiedriskā ēdināšana, tirdzniecības uzņēmumi.
5. Gan Latvijā, gan citās valstīs 15 gadu laikā franšīzes sadarbības veids pierādīja, ka pat ekonomiskās lejupslīdes periodā, tā ir preču un pakalpojumu efektīvs realizācijas veids, kas var rādīt pozitīvu ietekmi uz ekonomisko attīstību un mazināt ar bezdarbu saistīto iedzīvotāju aizplūšanu.
6. Franšīzes devējam franšīze ļauj paplašināt tirgus daļu bez papildu investīcijām jauno tirdzniecības vai servisa vietu izveidošanā un iegādē, kā arī darbinieku piesaistē, algošanā. Savukārt franšīzes ņēmējs saņem tiesības izmantot labi pazīstamu zīmolu, darbinieku apmācības, atbalstu mārketingā- visu to, ko varētu raksturot ar jēdzienu know how.
7. Zīmola loma franšīzes darbībā ir ļoti svarīga, jo uzņēmumam strādājot zem pazīstamā zīmola, ir jānodrošina atbilstoša darba kvalitāti, lai paaugstinātu zīmola atpazīstamību vai vismaz saglabātu brenda esošo reputāciju.
8. Franšīzes attīstību Latvijā kavē augstās franšīzes cenas un kredītu trūkums tieši šim mērķim.
9. Franšīzes līguma likumīgās bāzes „atvasinājums” no dažādiem līgumu veidiem, ir viens no aktuāliem franšīzes līguma problēmjautājumiem.
10. SIA „Latvija Statoil” Latvijā aizņem 1. vietu degvielas mazumtirdzniecības tirgu sadalījumā.
11. Septiņas SIA „Latvija Statoil” piederošās franšīzes stacijas, tika izvietoti Latvijas teritorija, lai padarītu tīklu plašāku un Statoil piedāvāto produkciju pieejamāko arī citos Latvijas rajonos.
12. Palielinoties DUS skaitam, Statoil nostiprina līdera pozīciju, nodrošina savas degvielas noietu daudz lielākajos apjomos, kā arī ērtāku uzpildi un pārvietošanos saviem klientiem Latvijā.
13. Franšīzei ir lielas perspektīvas nākotnē. Strādājot ar franšīzēm var panākt arvien labākus rezultātus, kā arī pozitīvi vērtējams fakts, ka jau esošie franšīzes ņēmēji var dalīties pieredzē ar jaunajiem, līdz ar to var prognozēt, ka uzņēmumu darbība būs produktīva.

Коментарий автора
Atlants