-
Mārketinga plāns jauna produkta ieviešanai tirgū
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Uzņēmuma un preces īss apraksts | 3 |
2. | Mārketinga vides analīze | 6 |
2.1. | Mikrovides analīze | 6 |
2.2. | Makrovides analīze | 11 |
2.3. | SVID analīze | 18 |
3. | Mārketinga mērķu noteikšana, stratēģijas un darbības plānošana | 21 |
3.2. | Uzņēmuma mērķi un stratēģija | 21 |
3.3. | Segmentēšana un pozicionēšana | 21 |
3.4. | Pārdošanas prognozes | 22 |
3.5. | Darbības plānošana | 22 |
3.5.1. | Produkts | 22 |
3.5.2. | Cenu veidošana | 24 |
3.5.3. | Sadale | 25 |
3.5.4. | Komunikācija ar patērētājiem | 26 |
Secinājumi | 27 | |
Priekšlikumi | 27 | |
Izmantotā literatūra | 28 |
P.Kotlers: “Mārketings- tas ir saskares punkts, kurā sakrīt patērētāju un uzņēmumu vēlmes un intereses.” [ V.Plaude, “Mārketings”, SIA “Izglītības soļi”, Rīga, 2004.]
Mārketings skar mūs ik dienas, ik stundu. Nepārtraukti mēs saskaramies ar neskaitāmu skaitu dažnedažādu preču, kuras var iegādāties dažādu firmu veikalos, taču pāreja uz tirgus ekonomikas principiem un metodēm nav nemaz tik vienkārša. Samērā zemā iedzīvotāju maksātspēja samazina pieprasījumu pēc pakalpojumiem un kavē tirgus attīstību. Latvijas tirgus vēl nav piesātināts ar plaša sortimenta kvalitatīviem produktiem. Jaunām firmām trūkst pieredzes tirdzniecības jomā, un līdz ar to tās strādā neefektīvi, nesasniedzot nepieciešamo pircēju apkalpošanas kvalitāti.
Kā rāda pasaules pieredze: viens no šo problēmu risināšanas virzieniem ir mārketinga pilnveidošana. Parasti šo terminu-mārketings-identificē tikai ar pārdošanu, tirdzniecību, reklāmu. To var saprast, jo par jaunumiem mūs nepārtraukti informē televīzijas, pasta, avīžu reklāmas, firmu aģenti. Citiem vārdiem, visi visu laiku mēģina kaut ko pārdot. Produktu pārdošana, protams, ir svarīga, taču ne vienīgā mārketinga funkcija. Tā ir tikai mārketinga aisberga virsotne, bet pastāv arī pats aisbergs. Pirms pārdošanas ir jāizpēta cilvēku vajadzības un pieprasījums, jāizstrādā jauno produktu projekts un jāorganizē to pārdošana atbilstoši pieprasījumam, jānosaka cena, jāizvēlas produktu pārdošanas izvietojums, un tikai tad ar dažādiem paņēmieniem var sākt virzīt produktu uz konkrētu tirgu.…
Izstrādāts plāns jauna produkta ieviešanai tirgū, A/S Rīgas Piena kombināta mērketinga vides analīze, ieteikumi un secinājumi. Novērtēts uz 9.
