-
Faktoru ietekme uz darba ņēmēju, izvēloties darba vietu
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Terminu skaidrojums | 4 |
2. | Aptaujas rezultātu analīze | 6 |
Secinājumi | 18 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 19 | |
Pielikums | 20 |
Secinājumi
1. Karjeras izaugsmes iespējas ir svarīgākais faktors izvēloties darba vietu.
2. 92% saņem vismaz vienu no papildus labumiem.
3. Papildus labumi vēljoprojām ir svarīgs faktors izvēloties darba vietu, taču to ietekmi uz darba vietas izvēli nosaka to cena, popularitāte, darbinieka iepriekšējā pieredze.
4. Visaugstāk vērtētais papildus labums ir veselības apdrošināšana un to visbiežāk saņem personas, kurām ir vismaz 2 gadu darba stāžs.
5. Personas bez darba pieredzes nelabprāt strādā “atvērtā” tipa ofisos.
6. Uzņēmuma tēls sieviešu skatījumā var tikt uzlabots, ja uzņēmums piedalās labdarības projektos, finansē sporta, kultūras pasākumus, kamēr uz vīriešiem tas neatstāj nekādu ietekmi.
7. Aptaujātajiem liekas pievilcīgs piedāvājums par studiju maksas segšanu.
8. Uzņēmuma vadībai ir jākontrolē internetā atrodamās atsauksmes par darbu viņu uzņēmumā un personālatlases speciālistu vakanču izplatīšanas metodes, lai tās nekaitētu uzņēmuma publiskajam tēlam.
9. Personām, kuras nav nodarbinātas, ir svarīgi, lai darba sludinājumā tiktu norādīts atalgojums.
…
Pilotpētījums. Strauji sarūkot bezdarbnieku skaitam Latvijā, kas šobrīd, pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem uz 2018. gada jūliju ir 7.4% un lielajam emigrējušo skaitam, darba devējiem arvien aktuālāka kļūst sekojoša problēma: darbaspēka deficīts. Banka Citadele pētot uzņēmumu noskaņojumu secinājuši, ka ar darbaspēka trūkumu pēdējo trīs mēnešu laikā visvairāk ir saskārušies lielie uzņēmi – 93% no aptaujātajiem. Tas nozīmē, ka lielajiem uzņēmumiem ir īpaši jāpievērš uzmanība veicinošajiem faktoriem darba ņēmēja darba vietas izvēlē un jākonkurē cīņā par darbiniekiem ar citiem uzņēmumiem. Apzinoties pieaugošo pieprasījumu pēc kvalificētiem darbiniekiem, potenciālie kandidāti kļūst arvien izvēlīgāki un prasīgāki. Darba piedāvājumi tiek salīdzināti pēc pamatalgas, papildu labumiem un, pieņemot lēmumu, noteicošā ir uzņēmuma vadītāja interese par darbinieka labsajūtu. Galvenais izaicinājums darba devējam šajos apstākļos ir apzināties veicinošākos faktorus, lai netērētu līdzekļus uz neefektīviem papildus labumiem, iespēju nodrošināšanu.
