-
Uzņēmuma mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības plānošana
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Mārketinga vides analīze | 4 |
1.1. | Mārketinga mikrovides analīze | 4 |
1.1.1. | Uzņēmums | 4 |
1.1.2. | Piegādātāji | 5 |
1.1.3. | Starpnieki | 5 |
1.1.4. | Konkurenti | 6 |
1.1.5. | Pircēji | 8 |
1.2. | Marketinga makrovides analīze | 9 |
1.2.1. | Ekonomiskā situācija | 9 |
1.2.2. | Demogrāfiskā situācija | 9 |
1.2.3. | Politiski tiesiskā situācija | 11 |
1.2.4. | Portera 5 spēku modelis | 13 |
2. | Tirgus ietilpības novērtēšana | 16 |
3. | SVID analīze | 17 |
4. | Mārketinga stratēģijas analīze un darbības plānošana | 22 |
4.1. | Tirgus segmentēšana | 22 |
4.2. | Mērķa tirgus noteikšana un pozicionēšana | 23 |
4.3. | Uzņēmuma veiksmes atslēga | 24 |
4.4. | Pirkšanas lēmuma pieņemšanas process | 25 |
4.5. | Mārketinga mērķi un stratēģijas | 26 |
4.5.1. | Bostonas konsultantu grupas matrica | 26 |
4.5.2. | General Electric modelis | 27 |
5. | Rīcības plāns stratēģijas īstenošanai vienam gadam | 30 |
Secinājumi | 31 | |
Literatūras saraksts | 32 |
Secinājumi
Tele2 uzņēmums ir līderis mobilo sakaru nozarē. Taču tā konkurenti neguļ un tāpēc Tele2 ir jācīnās par katru klientu. Pagaidām īstenot šo ir viegli, jo tirgus ir ātri augošs un tāpēc klientus pagaidām „pietiks” visiem. Jāpiebilst, ka samazinās stacionāro telefonu skaits – cilvēki atsakās no stacionārajiem aparātiem un pievienojas mobilo telefonu lietotāju skaitam – arī tādā veidā aug klientu skaits.
Bet tas ir tikai pagaidām – mobilie sakari, kā prece, atrodas attīstības posmā, bet jau tagad jādomā par brieduma posmu, kur visi tirgus dalībnieki saņems visus „iespējamos” klientus un sāks cīnīties par tiem. Daļēji tas notiek jau šodien. Un tur uzņēmumiem vajadzētu domāt par ko citu, nevis par parastu preces pārdošanu, kā tas notiek šodien.
…
Kursa darbs sastāv no divām pamatdaļām. Pirmajā daļā tiks izmantotas dažādas mārketinga vidi raksturojošās metodes, piemēram, nozares analīze, mikro, makro vides analīze, konkurences analīze u.c. Otrajā daļā tiks definēti Tele2 mārketinga mērķi un stratēģijas, un, lai to veiktu sekmīgāk, tiks analizēts patērētāju rīcības modelis un vēlmes, uzņēmuma unikālās iezīmes, mērķi un stratēģija. Tāpat arī tiks veidots rīcības plāns stratēģijas īstenošanai 1 gadam izmantojot informāciju par uzņēmuma „Veiksmes atslēgu” un mērķa tirgu.
