-
Loģistikas funkcijas un to vadīšana uzņēmumā. Reāli piemēri
Būtībā C&C kompānijā eksistē korporatīvais un stratēģiskais biznesa līmenis. Ja korporatīvais līmenis sastāv no izpilddirektora un augstākajiem vadītājiem, tad stratēģiskais biznesa līmenis no darbības virzienu vadītājiem, stratēģisko biznesa vienību vadītājiem, darbības virzienu un stratēģisko biznesa vienību vadošā personāla.
Stratēģisko investīciju nodaļas funkcijās ietilpst investīciju piesaiste, izmantošana un koordinēšana, kā arī zināmu pētījumu apjomu veikšana. Visas stratēģiskās investīciju nodaļas darbības ir vērstas uz organizācijas darbības optimizēšanu.
Kompānijas sekretārs gan kompānijas darbiniekus, gan ārējās vides pārstāvjus nodrošina ar nepieciešamo informāciju un koordinē turpmāko darbību veikšanu un nodošanu attiecīgajam organizācijas struktūrelementam.
Personāla vadības galvenie uzdevumi, pirmkārt, ir saistīti ar personāla vadīšanu, kas ietver gan uzņēmuma vispārējās stratēģijas noteikšanu, iekšējās komunikācijas veidošanu, gan amatu aprakstu veidošanu un attīstības perspektīvu noteikšanu. Otrkārt, personāla vadībai ir jānodrošina personāla efektivitāte, koordinējot cilvēkresursu attīstību, izstrādājot procedūras darbinieku atlasei un atbrīvošanai, nodrošinot pakalpojumu kvalitātes kontroli, novērtējot izpildījumu un veicinot iekšējās pieredzes apmaiņu. Treškārt, ir svarīgi nodrošināt personāla potenciāla pilnīgu izmantošanu, uzlabojot darba vidi, kas pamatā izpaužas kā sociālo garantiju, papildizglītības, darba drošības nodrošināšana. Visbeidzot, taču ne mazāk svarīgi ir nodrošināt personāla atbilstību ilgtermiņa mērķiem, nosakot profesionālās kvalifikācijas vajadzības, plānojot gan darbinieku atlasi un noturēšanu, gan karjeru, un izstrādājot izglītības plānus. Kopumā vērtējot personāla vadīšanas galvenais uzdevums ir veidot saskanīgas attiecības starp organizāciju un personālu.
…
Loģistikas funkcijas un to vadīšana uzņēmumā tiek aplūkota, izmantojot kompānijas Cantrell & Cochrane /C&C Group Ltd. (īru viskija Tullamore Dew ražotājfirma) darbības pieredzi. Darbā tiek analizēta kompānijas kopējās darbības stratēģija, kompānijas kopējās darbības mērķi, kompānijas kopējie mārketinga mērķi, kompānijas loģistikas mērķi, elementārās un kompleksās loģistikas funkcijas C&C kompānijā. Papildus darbā tiek shematiski parādīta un analizēta organizācijas struktūra un tās darbības pamatprincipi.
