Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
3,99 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:743095
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 14.03.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 9 единиц
Ссылки: Использованы
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    2
1.  Informācijas jēdziens un tās nozīme uzņēmumā    3
2.  Informācijas tipi    4
3.  Informācijas kategorijas    5
4.  Vadības informācijas avoti    6
4.1.  Uzņēmuma iekšējā informācija    6
4.2.  Uzņēmuma ārējā informācija    6
5.  Informācijas ietekme uz vadības lēmumu pieņemšanas efektivitāti    7
5.1.  Lēmumu pieņemšanas process    7
5.2.  Informācijas analīze un izmantošana lēmumu pieņemšanas procesā    9
6.  Vadības informatīvās sistēmas    12
  Secinājumi    15
  Bibliogrāfiskais saraksts    16
Фрагмент работы

Mainīga ekonomiskā vide, kādā darbojas Latvijas uzņēmumi, būtiski paaugstina uzņēmuma vadītāju pieņemto lēmumu stratēģisko nozīmi, kā arī nepieciešamību pēc aktuālas un adekvātas informācijas gan par izmaiņām tirgū un uzņēmuma vietu tajā, gan par notiekošo uzņēmuma iekšienē. Lēmuma kvalitāte vienlīdz ir atkarīga no tā pieņēmēja profesionālās kompetences un informācijas, kas lēmuma pieņemšanas brīdī ir vadītāja rīcībā.
Vadītājam lēmumu pieņemšanas procesā ir jārisina uzdevumi, kā iegūt nepieciešamo informāciju, kā to apstrādāt un kā to izmantot mērķa sasniegšanai. Šāda veida informācijas virzība var notikt gan operatīvajos, gan stratēģiskajos aspektos, un tā balstās uz iepriekš iegūtiem datiem un faktiem, kuru pamatotība vai ticamība ietekmē izvirzīto uzdevumu izpildi.
Darba uzdevums ir noskaidrot informācijas ietekmi uz uzņēmuma vadības pieņemtajiem lēmumiem. Šim nolūkam ir apskatīti:
informācijas būtība, tās nozīmīgākās īpašības un veidi uzņēmumā, kā arī rašanās avoti;
lēmumu pieņemšanas process, noskaidrojot, kādi ir vadītāju pieņemamie lēmumu veidi uzņēmumā, kā arī informācijas vietu tajos;
uzņēmuma iespējas efektivizēt informācijas apriti un tās izmantošanu uzņēmuma pārvaldībai.
Jēdziens "informācija" (latīņu valodā informatio, tulkojumā - izskaidrojums, izklāsts) ekonomikas nozarē dažādos literatūras avotos tiek definēts dažādi, kas būtībā izsaka vienu un to pašu. Tā piemēram,
informācija – ziņas vai ziņu kopums jebkurā tehniski iespējamā fiksēšanas, uzglabāšanas vai nodošanas veidā [1,141.lpp];
informācija – zināšanas par faktu, notikumu vai situāciju [3, 17.lpp]
Viena no nozīmīgākajām informācijas īpašībām ir tās spēja izraisīt izmaiņas. Kad ļaudis uzzina kaut ko jaunu, tas izmaina viņu dzīvi vai sadzīvi, mainās arī viņu vajadzības pēc informācijas pakalpojumiem. Uzņēmuma izdzīvošanas un konkurētspējas nosacījums tirgū ir reaģēšana uz patērētāju mainīgajām vajadzībām. Informācijas vērtība nosakāma atbilstoši tam, kā tā tiek izmantota. Pašai par sevi tai nav nekādas vērtības. Jāņem vērā arī, ka informācija ir nepārtraukti mainīga laikā atkarībā no tirgus situācijas un citiem faktoriem.
Informācija, kas nodrošina lēmumu pieņemšanu, kļūst par svarīgu faktoru uzņēmumā un līdzīgi kā darbs, materiāli, kapitāls ir ražošanas resurss. Šādā veidā informācija ir konkurētspējas elements un pēc nozīmes ir līdzvērtīga prasmīgai uzņēmuma vadībai.
Izmantojamā informācija sastāv no visiem objektīvajiem faktiem un pieņēmumiem, kas ietekmē cilvēka uztveri lēmuma pieņemšanas procesā, kā arī no varbūtībām un nenoteiktībām, kas saistītas ar konkrēto problēmu vai iespēju. Viss, kas ļauj samazināt nenoteiktības pakāpi, - fakti vai pat baumas, tiek uzskatīts par lietderīgu vai izmantojamu informāciju.
Attiecībā uz lietderīgo informāciju uzņēmumā tiek izvirzītas noteiktas prasības. Pirmkārt jau tai ir jāapmierina tās lietotājus. Informācijas lietderība tiek vērtēta kā no uzņēmuma iekšējo lietotāju tā arī no ārējo lietotāju viedokļa. Informācijai ir jābūt:
savlaicīgai – spēja ietekmēt lēmuma pieņemšanu vajadzīgajā laikā un termiņā;
pamatotai jeb ticamai – garantēta objektivitāte un datu patiesums, kas nosaka nepieciešamību pēc noteiktām datu atlases metodēm, uzskaites un apstrādes, lai lietotājs varētu viennozīmīgi noteikt informācijas izmantošanas nolūkus kā arī pārbaudīt to;
savietojamai – iespēja salīdzināt datus starp dažādiem objektiem, piemēram uzņēmumiem, reģioniem, valstīm utt., kas nosaka nepieciešamību pēc noteiktiem standartiem;
saprotamai - informācijas pasniegšanas veids pieejamā un saprotamā formā, lai lietotājs varētu to droši izmantot, izvairoties no kļūdu pieļaušanas;
konfidenciālai – informācija ir pieejama tikai mērķauditorijai, t.i., paredzētajiem lietotājiem, kas nosaka nepieciešamību pēc stingras informācijas izmantošanas uzskaites un kontroles.…

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −5,98 €
Комплект работ Nr. 1182715
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация