Kā jau pierasts, katra gada pēdējais mēnesis, jeb decembris, mums saistās ar Ziemassvētku gaidīšanas un svinēšanas laiku. Apkārt valda svētku noskaņa, tiek pušķotas mājas, egles. Sarosās visi dāvanu meklētāji, tā kā katrs grib dabūt labākās preces, ko davināt tuvajiem, draugiem, radiem. Taču sarosās ne jau tikai dāvanu meklētāji- pirmsziemassvētku laiks ir zelta brīdis pārdevējiem.
Kā zināms, patērētājs var un grib iegādāties preci par zemāku cenu, šis likums ir labi zināms arī pārdevējiem. Lai gan loģiski šķistu, ka Ziemassvētku gaidīšanas laikā tirgus ekonomikai būtu raksturīga pieprasījuma inflācija, liela daļa preču un pakalpojumu pārdevēju iet citu ceļu- samazina cenas produktiem. Lai arī šāda darbība var šķist neefektīva un izšķērdīga, šāda veida, var teikt, krasa deflācija, jau gadu desmitos ir pierādījusi savu efektivitāti.