Kad Latvija atguva neatkarību, kļuva aktuāls jautājums par uzņēmējdarbību. Latvijā ienāca daudz jaunā un cilvēki sāka pieņemt arī lietas, kuras sākumā mūsu mentalitātei nelikās tik pieņemamas. Mēs pamazām pieņēmām jauno, tai skaitā arī ātrās uzkodas.
Cilvēki savas aizņemtības un ātrā dzīves tempa dēļ, vairs nav gatavi tik daudz laika veltīt stāvēšanai pie plīts un gatavošanai. Tādēļ viņi ir gatavi maksāt, lai iegūtu ātras un kvalitatīvas uzkodas, ar kurām var ieturēt labu maltīti.
Sabiedriskās ēdināšanas sektors plašajā Eiropas tirgū ir ļoti dažāds, tomēr ataino katrai valstij specifisko. Kā, piemēram, Vācijā lielu tirgus daļu aizņem ģimenes uzņēmumu tīkli, kuros līdera pozīcijas pieder tradicionālās virtuves segmentam, neraugoties uz amerikāņu sabiedriskās ēdināšanas standartu popularitāti gados jaunāko iedzīvotāju vidū.
Francija turpina saglabāt uzticību vēsturiskajām kulinārijas tradīcijām. Turklāt franči dod priekšroku saviem sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu tīkliem, izveidojot daļēji «franciskus» arī amerikāņu uzņēmumus. Tas jo īpaši raksturīgs servisa jomā. Apvienotajā Karalistē uzsvars tiek likts uz ātrās apkalpošanas uzņēmumiem. Piemēram, lielākos panākumus šajā valstī gūst tipiskais britu tīkls, kura devīze ir: «Gatavs lietošanai!» …