Mūsdienu ekonomiskajā situācijā tirgū visu nosaka pieprasījums un piedāvājums. Galvenais ir klients un viņa vēlmes. Un šādā situācijā ir nepieciešams mārketinga teorijas ieviest dzīvē, jo tieši mārketings palīdz izzināt klientu vēlmes, izvēlēties pareizo tirgus darbības stratēģiju. Šobrīd mārketings ir kļuvis par neatņemamu uzņēmējdarbības sastāvdaļu. Lai mārketinga metodes veiksmīgi realizētos, ir jāzina un pareizi jāpielieto pētījumu metodes, ekonomiskās analīzes, statistiskās analīzes, statistikas datus par pētāmo sfēru.
Mārketings ir uzņēmuma funkciju un procesu kopums, kas rada, komunicē un piegādā vērtību klientiem un kas vada attiecības ar klientiem, sniedzot labumu uzņēmumam un visiem, kas ar to ir saistīts.
Mārketinga viena no pamatidejām ir saskaņot uzņēmuma iespējas un klienta vēlmes, lai sasniegtu abu pušu mērķus. Mārketingam ir liela loma komercdarbībā. Tā ir vadības funkcija, kura ir nopietni jāuzrauga un jāplāno.
Uzņēmuma mārketinga efektivitātes novērtēšanā ir svarīgi elementi:
Atpazīstamība (zīmola atpazīstamība tirgū);
Emocijas vai simpātijas (patērētāju attieksme pret zīmolu);
Jaunumi (jaunas aktivitātes tirgū);
Aktivizācija (tūlītēja pirkuma vai lietošanas veicināšana);
Lojalitāte (attiecību veidošana ar klientiem);
Pieredze (produktu lietošanas un iepazīšanas veicināšana);
Zīmols.
„SIA „Akords” mārketinga plāns” ir sagatavots ar mērķi izvirzīt SIA „Akords” par tirgus līderi Liepājā sabiedriskās ēdināšanas un izklaides jomā, kā arī veicināt uzņēmuma produkcijas noietu, attīstīt pārdošanas kanālus un maksimizēt uzņēmuma peļņu, izmantojot mārketinga instrumentus un tirgus analīzi.…