-
SIA "Saldais dārgums"
Nr. | Название главы | Стр. |
KOPSAVILKUMS | 4 | |
1. | UZŅĒMUMA APRAKSTS | 5 |
1.1. | PAMATINFORMĀCIJA PAR UZŅĒMUMU | 5 |
1.2. | UZŅĒMUMA PAMATDARBĪBA | 5 |
1.3. | UZŅĒMUMA PAPILDDARBĪBA | 5 |
1.4. | BIZNESA PLĀNA IDEJAS IZSTRĀDES VĒSTURE | 5 |
1.5. | UZŅĒMUMA MISIJA | 7 |
1.6. | UZŅĒMUMA MĒRĶI | 7 |
Stratēģiskie | 7 | |
Taktiskie | 8 | |
Operatīvie | 8 | |
1.7. | UZŅĒMUMA DIBINĀŠANAS UN AVANSĒTAIS KAPITĀLS | 8 |
2. | UZŅĒMUMA VADĪBA | 9 |
2.1. | UZŅĒMUMA VADĪBAS ORGANIZĀCIJAS STRUKTŪRA | 9 |
2.2. | UZŅĒMUMĀ NODARBINĀTAIS PERSONĀLS | 9 |
3. | UZŅĒMUMA PRODUKTA RAKSTUROJUMS | 11 |
3.1. | UZŅĒMUMA PREČU UN PAKALPOJUMU RAKSTUROJUMS | 11 |
3.2. | PRODUKTA SORTIMENTS UN TO RAKSTUROJUMS | 11 |
3.3. | PRODUKTA KVALITĀTE: IESAIŅOJUMS, DIZAINS, PREČU ZĪME U.C. | 12 |
3.4. | PRECES UN PAKALPOJUMA DZĪVES CIKLS | 13 |
4. | TIRGUS ANALĪZE | 15 |
4.1. | NOZARES VISPĀRĒJS RAKSTUROJUMS | 15 |
4.2. | MĒRĶA TIRGUS SEGMENTĀCIJA | 17 |
4.2.1. | Ģeogrāfiskās pazīmes | 17 |
4.2.2. | Demogrāfiskās pazīmes | 18 |
4.2.3. | Sociāli-ekonomiskās pazīmes | 18 |
4.2.4. | Rīcības pazīmes | 18 |
4.2.5. | Personiskās pazīmes | 18 |
4.3. | KONKURENTU ANALĪZE | 18 |
4.4. | SVID ANALĪZE | 22 |
5. | MĀRKETINGA STRATĒĢIJA | 24 |
5.1. | UZŅĒMUMA CENU POLITIKA | 24 |
5.2. | PREČU REALIZĀCIJAS KANĀLU RAKSTUROJUMS | 24 |
5.3. | PREČU TIRDZNIECĪBAS VEICINĀŠANAS PASĀKUMI | 25 |
5.3.1. | Reklāma | 25 |
5.3.2. | Sabiedriskā viedokļa veidošana | 26 |
6. | UZŅĒMUMA FUNKCIONĒŠANAS JEB RAŽOŠANAS PLĀNS | 27 |
6.1. | UZŅĒMUMA ATRAŠANĀS VIETAS RAKSTUROJUMS | 27 |
6.2. | UZŅĒMUMĀ IZMANTOJAMIE RESURSI | 28 |
6.3. | UZŅĒMUMA PAMATLĪDZEKĻI UN APGROZĀMIE LĪDZEKĻI | 28 |
7. | PROBLĒMAS UN RISKS | 30 |
7.1. | RISKS, TĀ VEIDI, PROBLĒMAS UN RISKA MAZINĀŠANAS PASĀKUMI | 30 |
8. | FINANSU INFORMĀCIJA | 32 |
8.1. | UZŅĒMUMA SĀKUMA BILANCE | 32 |
8.2. | UZŅĒMUMA SLĒGUMA BILANCE | 33 |
8.3. | UZŅĒMUMA PAMATLĪDZEKĻI | 34 |
8.4. | PRODUKTU REALIZĀCIJAS IENĀKUMI | 34 |
8.5. | PAMATLĪDZEKĻU AMORTIZĀCIJA (PĒC LINEĀRĀS METODES) | 35 |
8.6. | IZMAKSAS | 36 |
8.7. | NAUDAS PLŪSMAS APRĒĶINS | 37 |
8.8. | PEĻŅAS VAI ZAUDĒJUMU APRĒĶINS (PĒC APGROZĪJUMA IZMAKSU METODES) | 39 |
8.9. | KRITISKĀ PUNKTA APRĒĶINS | 39 |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 41 |
7. Problēmas un risks
7.1 Risks, tā veidi, problēmas un riska mazināšanas pasākumi
Bieži vien uzņēmuma neveiksmju galvenais iemesls ir nespēja noteikt riskus. Jo lielākas projekta izmaksas, iesaistīto cilvēku skaits un iesaistīto struktūrvienību skaits, jo lielāks ir risks. Pieredzējis uzņēmējs dažas riska situācijas var paredzēt intuitīvi. Noteikt jāparedz līdzekļi un citi resursi risku vadībai, lai mazinātu to iespējamo ietekmi.
Galvenie risku samazināšanas pasākumi ir:
• piesardzības vai profilakses pasākumi – saistīti ar darba drošības, ugunsdrošības, darba aizsardzības, uzskaites jautājumiem;
• ierobežojošie pasākumi – biznesa plāns; finansu analīze;
• kompensējošie pasākumi- apdrošināšana.
SIA „Saldais dārgums” savas darbības gaitā var saskarties ar dažādiem riskiem jeb iespējamiem zaudējumiem, kas radušies ekonomiskās makro un mikro vides iedarbības rezultātā. Tāpēc jau no uzņēmuma pirmās darbības dienas ir būtiski apzināties visus ar uzņēmumu saistītos riskus, lai to sekas varētu pēc iespējas efektīvāk novērst vai arī izdarīt visu iespējamo, lai tas nepārsteigtu nesagatavotu un neskartu uzņēmumu vai arī neapdraudētu tā eksistenci un darbību. Un apzinoties to visu ir nepieciešams veidot rezerves fondu, ar kura palīdzību varētu segt neparedzētus izdevumus, kas var rasties šo risku īstenošanas dēļ.
Tātad, riska veidi var būt sekojošie:
1) ekonomiskie riski – tas var izpausties caur augstu inflācijas vai bezdarba līmeni, kas novedīs pie pieprasījuma samazināšanas un tātad arī pie realizācijas apjoma samazināšanas. Šo risku mazināšanas pasākumi varētu būt, piemēram, pareiza cenu politikas veidošana, klientu piesaiste ar atlaižu un akciju palīdzību.
2) ražošanas riski – tā kā uzņēmums ir tieši saistīts ar ražošanu ir ļoti svarīgi izvērtēt tieši šos riskus, jo tie visvairāk var ietekmēt uzņēmuma darbību. Piemēram, ražošana var apstāties tehnikas un pamatlīdzekļu salaušanās dēļ. Šo risku var novērst regulāri apkopjot tehniku un noslēdzot līgumus ar piegādātājiem par reakcijas laiku. Vēl viens risks varētu būt izejvielu slikta kvalitāte. Šī riska mazināšanas pasākumi varētu būt – slēgt līgumus tikai ar vispazīstamākajiem piegādātājiem, kuru kvalitāte ir gadiem pārbaudīta tirgū.
3) tirgus riski – šie riski var izpausties, piemēram, caur kāda klienta vai piegādātāja bankrotu. No šī riska ir grūti izvairīties, jo dažreiz bankrotē arī visuzticamākie klienti. Tomēr riska mazināšanas pasākums varētu būt sekojošs: ir nepieciešams rūpīgi analizēt darījumu partnerus. Vēl viens risks varētu būt – ieņēmumi ir mazāki, nekā plānots. To varētu mazināt, izpētot tirgu vai izmantot scenāriju plānošanu.
4) cilvēku faktora riski – tie var izpausties caur vērtīgu darbinieku aiziešanas no darba, klients var pēdējā brīdī atteikties no pasūtījuma vai arī uzņēmuma darbinieki netiek galā ar visiem pasūtījumiem (nepietiek laika to izpildīšanai). Šo risku mazināšanas pasākumi varētu būt sekojošie – labas algas, darbinieku motivācija, priekšapmaksa, sezonālu darbinieku vai darbinieku uz stundām nolīgšana.
5) finanšu riski – piemēram, pietrūkst apgrozāmo līdzekļu – šo risku var mazināt, kontrolējot budžeta un naudas plūsmu, vai paņemot kredītu. Vēl risks varētu būt tāds, ka izmainās nodokļu politika vai kredīta likmes palielinās. Šādā gadījuma risku mazināšanas pasākumi varētu būt – fiksētas likmes, apdrošināšana, jāseko līdzi izmaiņām.
6) dabas (force majeure) riski - piemēram, uzņēmumā var notikt ugunsgrēks, vai plūdi, vētra. Vienīgais veids kā varētu pasargāt sevi no šiem riskiem ir apdrošināšana.
…
SIA „SALDAIS DĀRGUMS” BIZNESA PLĀNS
- SIA "Saldais dārgums"
- SIA "Stara"
- SIA “Jūras Pērle”
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!SIA “Jūras Pērle”
Бизнес план для университета33
-
SIA "Stara"
Бизнес план для университета21
-
SIA "Lāči " konkurētspējas projekts
Бизнес план для университета23
-
SIA "Stendera ziepju fabrika" biznesa plāns
Бизнес план для университета31
Оцененный! -
SIA biznesa plāns
Бизнес план для университета44