-
Vērtspapīru tirgus
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Vērtspapīru tirgus vispārējs raksturojums | 5 |
1.1. | Vērtspapīru iedalījums | 5 |
1.1.1. | Pēc šķiras | 6 |
1.1.2. | Pēc veida | 6 |
1.1.3. | Pēc kategorijas | 6 |
1.1.4. | Pēc emitenta | 6 |
1.1.5. | Pēc emisijas veida | 7 |
1.1.6. | Pēc formas | 7 |
1.1.7. | Pēc dzēšanas termiņa | 8 |
1.1.8. | Pēc īpašuma tiesībām | 8 |
2. | Vērtspapīru funkcijas tirgū | 10 |
2.1. | Vērtspapīru tirgus un tā veidi | 10 |
3. | Vērtspapīru tirgus dalībnieki | 13 |
3.1. | Emitenti | 13 |
3.2. | Ieguldītāji | 14 |
3.3. | Tirgus starpnieki | 14 |
4. | Informācijas nozīme vērtspapīru tirgū | 16 |
4.1. | Emisijas prospekts | 16 |
4.2. | Finanšu pārskati | 16 |
5. | Teorētisko atziņu praktisks pielietojums - Krājbankas simulatīvā biržas spēle | 18 |
6. | Valsts vērtspapīru tirgus apskats no 90. gadu sākuma līdz 2005. gadam | 19 |
Nobeigums | 24 | |
Anotācija | 25 | |
Izmantoto uzziņas avotu saraksts | 26 |
Ievads
Mana zinātniski pētnieciskā darba tēma ir vērtspapīru tirgu. Rakstu šo darbu pirmo gadu, bet pats piedalos tirgus izpētē jau otro gadu pēc kārtas. Izvēlējos rakstīt darbu par šādu tēmu, jo iespējams, ka vēlos nākotnē savu turpmāko dzīvi saistīt ar uzņēmējdarbību.
Mans darbs sastāv no sešām nodaļām un vairākām viņu apakšnodaļām.
Mans darba mērķis bija izpētīt visas darbības, kas notiek vērtspapīru tirgus iekšienē.
Kas ir vērtspapīru tirgus?
Vērtspapīru tirgus pamatideju var salīdzināt ar jebkuru tirgu, kur 'tirgotāji' (šajā gadījumā, vērtspapīru tirgus dalībnieki) pērk un pārdod 'preci' (vērtspapīrus), lai gūtu peļņu. Vērtspapīru tirgus galvenais uzdevums ir ieguldīt ietaupījumus vērtspapīros un nodrošināt piesaistošu ienākuma likmi, kā arī investīciju drošību. Savukārt, birža ir tirgus veids ar saviem tirdzniecības un norēķinu noteikumiem, kas rada tādus pašus nosacījumus un nodrošina tādas pašas iespējas kā tirgus, lai tirdzniecība ar vērtspapīriem varētu notikt.
Vērtspapīru tirgus kā jebkurš cits tirgus veidojas uz pieprasījuma, piedāvājuma un līdzsvara cenas pamata. Pieprasījumu veido vērtspapīru emitenti - valdība, pašvaldības un uznēmumi, kuriem ir vajdzīgi papildu līdzekļi kāda jauna projekta realizēšanai un kuri grib piesaistīt tos ar jaunu vērtspapīru emitēšanu. Piedāvājumu pārstāv iedzīvotāji un uzņēmumi, kam ir izveidojušies papildus naudas līdzekļi, ko tie vēlas ieguldīt vērtspapīru tirgū, un tādā veidā iegūt papildus peļņu. Savukārt, cenu līdzsvaram ir jābūt tādam, kas apmierinātu gan pircēju, gan pārdevēju.
Kāpēc nepieciešams vērtspapīru tirgus?
Kad uzņēmumi, valsts vai pašvaldības vēlas iegūt papildus līdzekļus savas darbības attīstībai, tās emitē jaunus vērtspapīrus un pārdod tos biržā. To sauc par sākotnējo jeb primāro publisko apgrozību. Kad pirmais vērtspapīru īpašnieks no sava īpašuma grib atbrīvoties, viņš sev piederošos vērtspapīrus caur biržu pārdod nākamajam ieguldītājam. Tā sākas vērtspapīru otrreizējā apgrozība jeb sekundārā apgrozība. Šajā posmā labumu gūst tikai vērtspapīru īpašnieki, ne vairs emitents.
Vērtspapīru tirgus ir ļoti riskanta lieta, jo tu nekad nevari būt simt procenti pārliecināts par to vai tevis iegādātās akcijas vai kādi citi vērtspapīri nezaudēs savu vērtību un vai tu gūsi peļņu. Tā ir kā dzīve, kura ar katru mirkli var atnest jaunus un dažādus pārdzīvojumus.
Lai veiksmīgi strādātu ar vērtspapīriem ir vajadzīga dažāda veida informācija.
…
ZPD Mans darbs sastāv no sešām nodaļām un vairākām viņu apakšnodaļām. Mans darba mērķis bija izpētīt visas darbības, kas notiek vērtspapīru tirgus iekšienē. Kas ir vērtspapīru tirgus? Vērtspapīru tirgus pamatideju var salīdzināt ar jebkuru tirgu, kur 'tirgotāji' (šajā gadījumā, vērtspapīru tirgus dalībnieki) pērk un pārdod 'preci' (vērtspapīrus), lai gūtu peļņu. Vērtspapīru tirgus galvenais uzdevums ir ieguldīt ietaupījumus vērtspapīros un nodrošināt piesaistošu ienākuma likmi, kā arī investīciju drošību. Savukārt, birža ir tirgus veids ar saviem tirdzniecības un norēķinu noteikumiem, kas rada tādus pašus nosacījumus un nodrošina tādas pašas iespējas kā tirgus, lai tirdzniecība ar vērtspapīriem varētu notikt.
- Biznesa plāns frizētavas izveidošanai
- SIA "IOP" - informācija, organizēšana, plānošana
- Vērtspapīru tirgus
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!SIA "IOP" - informācija, organizēšana, plānošana
Бизнес план для средней школы14
-
Biznesa plāns frizētavas izveidošanai
Бизнес план для средней школы4
-
Uzņēmums „Rock Caffe”
Бизнес план для средней школы11
-
Tējnīca "Austrumu pasaka"
Бизнес план для средней школы18
-
SIA "Egle"
Бизнес план для средней школы24